Vi havde til dette tur en svensk affjedringsteknikker med som vi tidligere har brugt i elitetruppen.
Sidste år brugte vi ham til truppen på Ring Knutstorp i Sverige, med stor succes. Så Rene Prang - chefen for elitetruppen og jeg var spændte på hvad han kunne få ud af de unge gutter.
Joakim taler svensk, spiser snus og så er der 50 kørende motorcykler i baggrunden…derfor hvisker vi. (Foto: HardingRacing)
Det er spændende at arbejde målrettet i 3 dage kun med setup af cyklen og ikke så meget fokusere på omgangstider. Der blev skilt cykler ad, målt og vendt og drejet på alt hvad der kunne drejes på og skrevet ned i bøger. Jeg tror at nogen af de unge skrev mere på de 3 dage end på et skoleår:-)
Vi var lidt uheldige med vejret, det var pivkoldt de første 2 dage. Den kolde luft og asfalt gør at det er svært at holde temperaturen oppe i dækkene. Men det var jo ingen undskyldning for at give den en skalle med opsætning af cyklerne
Sol fra en skyfri himmel, men luften er 10 gr. og asfalten 16gr. (Foto: HardingRacing)
Vi havde hjemmefra lavet en arbejdsplan for de 3 dage, som hovedsageligt bestod i at arbejde med den elektroniske pakke og vores affjedring. Det gik super godt - men når man bliver klogere på noget - så dukker der jo bare 0 nye spørgsmål op. Fedt når det er noget som interessere en.
Vi har nu 3 dage hjemme til at ligge en ny slagplan for finpudsning, for i påsken går det løs med årets første rigtige løb. Det bliver kickstarten til IDM - det internationale tyske mesterskab på Eurospeedway Lausitz ved Dresden.
Vi glæder os og ser frem til at komme i gang. Vi er klar, cyklen er god, teamet er på plads og chaufføren i god form.
Vi kørte et enkelt løb lørdag eftermiddag, som jeg førte fra start til slut. Tidsskemaet sluttede vi i top alle 3 dage - svært at være utilfreds
En god start på sæsonen. 1 plads. (Foto: HardingRacing)
Thomas Harding
Team Skjern Mc/Vallø Rengøring Læs mere om: Thomas Harding Nielsen |