Audi R18 "Evolution 2" som man kan kalde den, er en forfinet/optimeret Audi R18, og det er det set-up der blev testet på Sebring. De nye ting på bilen bestod blandt andet i optimeret aerodynamik og mere effektiv køling af V6 TDI motoren.
(Foto: Audi Motorsport)
De to "Evolution 2" R18 biler som har chassis nummer 101 og 102 testede i 4 dage sammen med én R15++ TDI som blev brugt som reference bil. Alle Audi's 10 kørere, inklusiv Audi Sport's nye testkører den 25 årige Marco Bonanomi, deltog i test arbejdet.
Den eneste der indtil nu har udtalt sig efter testen er Allan McNish, og han er meget tro imod Audi og udtaler sig udelukkende positivt om den nye bil, men påpeger også at der er ting som er anderledes i en lukket bil, frem for i en åben.
Allan McNish siger eksempelvis at udsynet hurtig bliver reduceret, det er jo ikke så mærkeligt, og så påpeger han at motoren i R18 er mærkbar motor svagere end i R15++, men det er jo reglementet der styre det.
(Foto: Audi Motorsport)
Når det så er sagt har Allan McNish nærmest kun rosende ord til overs for den ny R18, som på næsten alle områder er foran R15++
Efter testen blev alle biler pakket sammen, og de blev fragtet tilbage til Ingolstadt hvor de to R18 biler igen skal analyseres.
Nærmest selvfølgeligt er der slet ingen tider fra denne her test, og jeg er tæt på sikker på at vi ikke kender noget som helst til hvor hurtig Audi R18 er, før vi ser den ved Le Mans testdagen.
(Foto: Audi Motorsport)
Audi R18’s race debut kommer umiddelbart efter Le Mans testdagen, det sker ved 6-timers løbet på Spa-Francorchamps den 7. maj, løbet tæller som anden afdeling i Intercontinental Le Mans Cup mesterskabet. Vejgaard
Læs mere om: Allan McNishAudi Sport Team JoestLe MansSebringSpa-Francorchamps07/05/11 - Spa-Francorchamps - ILM Cup12/06/11 - Le Mans - Le Mans |