Den kørte sine første testkilometer i Florida, samme sted som 12 Hours of Sebring blev afholdt.
To ”Evolution 2” R18’ere blev testet i løbet af de fire testdage på Sebring, sammen med en R15 TDI, der fungerede som referencebil. Alle ti Audi-kørere var involveret i at teste de tre biler, og sammen fik de kørt tusindvis af kilometer der har genereret vigtige data hvad angår setup, aerodynamik, dæk, køling og pålidelighed.
(Foto: Audi Motorsport)
- Vi testede mandag til torsdag, og vejret var varmt med en høj luftfugtighed. Sidste gang jeg testede en lukket prototype var Bentley i 2003, og jeg kan mærke, at der er sket en spændene udvikling siden da. Vi har gjort store forbedringer hvad angår motor, dæk og aerodynamik, siden vi startede med at teste R18 i november. Den føles virkelig ét skridt foran R15 TDI på mange forskellige måder. Samtidig er det meget let at genkende R18’eren både forfra og bagfra for fansene. Det skyldes de nye LED-lys, som er meget kraftige og unikke både i dagslys og om natten.
De to R18’ere blev efterfølgende sent til Europa med fly. I denne uge vil de begge blive skilt ad og omhyggeligt analyseret hos Audi Sport i Ingolstadt.
Audi R18 gør sin næste optræden på den berømte racerbane i Le Mans, når de endelige design til 24-timers-løbet på Le Mans 2011 bliver afsløret til den officielle testdag den 24. april. R18 skal konkurrere for første gang i 6-timers-løbet på Spa-Francorchamps den 7. maj. Dette års Le Mans køres den 11.-12. juni.
Tom K skyndte sig fra testarbejdet på Sebring til et ”driving experience event” på Kall’s Auto Lodge i Sverige. Næste punkt på agendaen for danskeren er en uges træning og work out på Club La Santa på Lanzarote. Læs mere om: Tom KristensenAudi Sport Team JoestLe MansSebring07/05/11 - Spa-Francorchamps - ILM Cup12/06/11 - Le Mans - Le MansAudi R18 testet på Sebring |