Sebring - Raceanalyse |
ALMS 20/03/11
|
|
Stilheden er ved at sænke sig over Sebring er 12 hektiske timer med
meget hårdt racerløb. Allerede nu betgenes sejren til sejren til Team
ORECA Matmut og deres Peugeot 908 HDi FAP, der slog alle fabriks
bilerne. Alle forventede at det skulle blive en kam imellem Audi R15++
og Peugeot 908 begge i 2011 versioner, men på grund af kollisioner og
tekniske udfodringer hos de omtalte gik det bare ikke sådan.
|
|
Highcroft Racing og deres HPD ARX-01e HPD LMP1 tog anden pladsen i løbet
og de var med hele vejen igennem de 12 timer og viste at det faktisk nu
lader sig gøre for en benzin bil, at hænge med de hurtige diesel'er under
2011 reglementet.
Desværre var LMP2 klassen slet ikke så stabil som vi har set de
tidligere år, hverken Signatech Nissan, Level 5 Motorsports eller OAK
Racing kunne levere en stabil præstation i dette løb, og de skuffer
allesammen, men det til trods gjorde alligevel at vi fik Level 5
Motorsports som klassevinder med deres Lola Honda, vel og bemærke 32
omgange efter den vindende bil.
GT klassen endte som en kamp imellem BMW Motorsport og Corvette Racing,
og det endte med en dobbelt sejr til BMW og Jan Magnussen kom hjem på
den kedelige 4. plads, som bekendt er lige uden for podiet. Set i lyset
af det løb Corvette teamet havde er resultatet bestemt godkendt.
Alt ialt må vi sige tillykke til både Jan Magnussen og Tom Kristensen
der kæmpede på Sebring. begge kom hjem med 4. pladser, og Tom Kristensen
kan nu sende den Audi R15++ som han kørte løbet i, på Museum, fordi fra
nu af gælder det den nye Audi R18.
Generelt vil jeg godt sige om løbet på Sebring at der er alt for mange
ikke-stabile biler med i dette løb. Alene det faktum at 6 biler ikke
nåede 50 omgangs mærket siger lidt om standarden. Jeg vil mene at man
skal begynde at fokusere på kvalitets biler, frem for dette meget store
felt. Vejgaard
Læs mere om: Sebring19/03/11 - Sebring - ALMSSebring - race |
|
| |