Det mest alvorlige uheld stod No. 18 Performance Tech LMPC for da deres bli røg af banen i det hurtige sving 1, og session var stoppet i nogen tid fordi der skulle rydes op.
På den positive side var det Audi der dominerede og længe var det Tom kristensen der var den hurtigste på banen, men til slut var det Roman Dumas i Audi no. 1 der var hurtigst i denne session.
Det interessante i denne session er at Team ORECA Matmut's Peugeot 908 HDI FAP var 3. hurtigst i denne session, og at vi først nede på 5. og 6. pladsen fandt de to fabriks Peugeoter'er.
Der er do intet afgjort endnu, for der er slet ikke kørt stærkt endnu i LMP1 klassen. Tiderne er langt fra dem vi så mandag.
Skulle jeg pege på en skuffelse i denne session er det Rebellion Racing og deres Lola B10/60 Coupe Toyota. De er 3½ sekund langsommere end den hurtigste Audi i denne session, og det er selvfølgeligt slet ikke godt nok.
GT klassen blev domineret af Risi Competizione og deres Ferrari F458 Italia efterfulgt af de to BMW M3 GT'er. Corvette fik ikke så meget ud af den her frie træning, men de har jo også bevist at de kan køre stærkt når det virkeligt gælder
Efter det ternede flag var faldet og bilerne var på vej tilbage til pitlane gik det galt for Muscle Milk Lola-Aston Martin. Bilen måtte stoppe ude i sving 10, med røg kommende ud fra bagenden af bilen.
Nu er der 4 timers pause for feltet inden de har endnu en times fri træning, og arbejdsdagen sluttes så af med 1½ times fri nat træning. Vejgaard
Læs mere om: Sebring19/03/11 - Sebring - ALMS |