Noget tyder på at sving 10 driller mange i begyndelse af denne session. Det startede med at Highcroft Racing var ude på run-off arealet, dog uden at skade bilen. Herefter kom en håndfuld biler på 'glat is' isamme sving, men heldigvis har det endnu ikke ført til rød-flags perioder.
På samme tidspunkt var Highcroft Racing hurtigste bil på banen med deres HPD ARX-01e HPD med tiden 1:48.448
ORECA-Matmut teamet har brugt begge session på at finde det mest optimale set-up inden det for alvor går løs på onsdag. Det er måske også årsagen til at teamet ikke sætter de bedste omgangstider.
Små to timer inde i denne session kom Tom Kristensen ned i Audi R15++ med nummer 2 på næsen. Inden da havde Allan McNish kørt bilen og sat denne session foreløbig bedste tid som var 1:48.440, 8/1000 sekund hurtigere end Highcroft Racing. Med 5 kvarter tilbage af denne session sætter Tom Kristensen tiden 1:47.919. han er dermed foreløbig denne sessions hurtigste mand.
Med et kvarter tilbage er der en kedelig nyhed. Det er er at Audi nummer No. 2, på dette tidspunkt kørt af Dindo Capello har været af banen, og at det har forårsaget et rødt flag. Heldigvis kom bilen tilbage på banen, men problemerne endte bare ikke her for med 2 minutter tilbage var den gal igen, og denne gang var det i sving 2. Det er i skrivende stund ikke helt klart hvad der er sket.
Jan Magnussen og Corvetten med nummer 4 har slet ikke været på banen i denne her session. Hvor vidt det er planlagt eller om vi er vidne til et teknisk problem vides ikke.
Alt i alt en ikke så god træning for de to Danskere, til trods for at Tom Kristensen endte med at være den hurtigste mand på banen. Vejgaard
Læs mere om: Sebring19/03/11 - Sebring - ALMS |