Denne session har dog indtil videre ikke bibragt de store nyheder og halvvejs i denne test session var det disse 3 biler som var hurtigst i deres klasse. Igen var det Jan Magnussen der dominerede GT klassen.
|
Kl. |
# |
Kører |
Mærke |
Tid |
Diff. |
Omg. |
|
LMP1 |
16 |
Jay Cochran |
Lola B09 86/Mazda |
1:55,141 |
|
7 |
GT |
4 |
Jan Magnussen |
Chevrolet Corvette ZR1 |
2:03,105 |
-07,964 |
5 |
GTC |
11 |
Ikke oplyst |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:09,611 |
-14,470 |
12 |
|
Der er ikke nogen tvivl om at der kæmpes med den nye Ferrari F458 GT hos Risi Competizione. Der gik næsten 3 timer af denne testsession før end de var på banen, og så tog de tilmed bare en outlap!
Med en time tilbage af denne session var der en rød-flags periode på grund af LMPC teamet Performance Tech Motorsports der er røget af banen. Efter 5 minutter er vi i gang igen, og har samtidig taget hul på den sidste time.
Den sidste time viste sig at blive mere spændende end de andre sessions til sammen. Der blev skruet op for hastigheden, og der kom blandt andet pres på Jan Magnussen.
Samtidig kom Klaus Graf og Muscle Milk Aston Martin Racing under den magiske 1:50 grænse.
Et kvarter før slut køre Jan Magnussen i pit, og med kun 10 minutter tilbage kommer han på banen med friske dæk, klar til et sidste angreb. Men det rakte ikke helt, og han måtte nøjes med at være 3. hurtigst i denne session.
Den nye Ferrari F458 begyndt ellers at vise format til slut i denne session, og var kun -0,135 sekund efter Magnussen.
Nu er Sebring vintertesten overstået og spørgsmålet er hvor meget klogere vi er?
GT bilerne er på niveau med den speed vi så sidste sæson, men det ser ud til at LMP1’erne har mistet pusten lidt, men igen har vi hverken Audi eller Peugeot med her, så det er svært at afgøre.
Eftermiddagens tider:
|
Pl. |
# |
Kl. |
Kørere |
Bil |
Tid |
Diff. |
Omg. |
|
1 |
6 |
LMP1 |
Klaus Graf |
AMR/ Lola Coupe/B08 |
1:49,997 |
--- |
40 |
2 |
16 |
LMP1 |
Guy Smith |
Lola B09 86/Mazda |
1:50,205 |
-0,208 |
46 |
3 |
36 |
LMPC |
Connor/Cameron |
Oreca FLM09 |
1:55,721 |
-5,724 |
28 |
|
4 |
63 |
LMPC |
Lux/Julian/Zugel |
Oreca FLM09 |
1:56,469 |
-6,472 |
28 |
5 |
05 |
LMPC |
Bennett/Montecalvo |
Oreca FLM09 |
1:57,232 |
-7,235 |
41 |
6 |
06 |
LMPC |
Jeannette/Gonzalez |
Oreca FLM09 |
1:57,266 |
-7,269 |
39 |
|
7 |
18 |
LMPC |
Nicolosi/Boon |
Oreca FLM09 |
1:58,265 |
-8,268 |
45 |
8 |
3 |
GT |
Olivier Beretta |
Chevrolet Corvette ZR1 |
2:02,186 |
-12,189 |
52 |
9 |
45 |
GT |
Patrick Long |
Porsche 911 GT3 RSR |
2:02,373 |
-12,376 |
32 |
|
10 |
4 |
GT |
Jan Magnussen |
Chevrolet Corvette ZR1 |
2:02,404 |
-12,407 |
47 |
11 |
61 |
GT |
Melo/Vilander |
Ferrari F458 GT |
2:02,539 |
-12,542 |
24 |
12 |
17 |
GT |
Wolf Henzler |
Porsche 911 GT3 RSR |
2:02,616 |
-12,619 |
32 |
|
13 |
57 |
GT |
Tracy Krohn |
Ferrari F430 GT |
2:03,227 |
-13,230 |
43 |
14 |
50 |
GT |
Gabriele Gardel |
Chevrolet Corvette ZR1 |
2:03,324 |
-13,327 |
36 |
15 |
44 |
GT |
Ikke oplyst |
Porsche 911 GT3 RSR |
2:03,691 |
-13,694 |
39 |
|
16 |
02 |
GT |
Ed Brown |
Ferrari F430 GTC |
2:04,030 |
-14,033 |
38 |
17 |
04 |
GT |
Anthony Lazzaro |
Doran Ford GT |
2:04,096 |
-14,099 |
8 |
18 |
40 |
GT |
Andrea Robertson |
Doran Ford GT/Elan |
2:04,438 |
-14,441 |
47 |
|
19 |
91 |
GT |
Pierre Ehert |
Ferrari F430 GT |
2:05,263 |
-15,266 |
18 |
20 |
08 |
GT |
Pastorelli/Schwage |
Lamborghini Gallardo |
2:06,561 |
-16,564 |
47 |
21 |
77 |
GTC |
Craig Stanton |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:06,980 |
-16,983 |
40 |
|
22 |
66 |
GTC |
Dion Von Moltke |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:07,281 |
-17,284 |
31 |
23 |
32 |
GTC |
Curtis/Seyffarth |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:07,455 |
-17,458 |
26 |
24 |
30 |
GTC |
Cisneros/Eduardo |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:07,890 |
-17,893 |
30 |
|
25 |
48 |
GTC |
Bryce Miller |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:07,917 |
-17,920 |
6 |
26 |
33 |
GTC |
LeSaffre |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:07,993 |
-17,996 |
11 |
27 |
11 |
GTC |
Ikke oplyst |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:08,629 |
-18,632 |
51 |
|
Vejgaard
Læs mere om: Jan MagnussenCorvette RacingSebring19/03/11 - Sebring - ALMS19/03/11 - Sebring - ILM Cup |