Efter et kvarter havde vi det første røde flag i denne session, og meget tyder på at det var LMPC teamet Genoa Racing der røg af banen. Det var i hvert fald det eneste team der ikke returnerede til pitten. Der var stilhed på Sebring i cirka 10 minutter.
Session genoptages, og næsten alle biler kommer tilbage på banen, og efter små 40 minutter af denne session er det CRS Racing der er hurtigste GT bil med tiden 2:03.408, og der er igen kommet orden på toppen af feltet hvor det er LMP1erne der dominere med Guy Smith som hurtigste mand i Lola B09 86 Mazda.
Til gengæld skuffer LMP2 Radical SR9 Ginetta'en en fælt. De har kørt 4 omgange på den første time, og har dermed tilbragt det meste af tiden i pitten.
Efter 1½ time havde vi det andet røde flag i denne session, og meget tyder på at det er afkørsel af GTC teamet JDX Racing. Heldigvis var der grønt flag i løbet af kun 3 minutter.
De hurtigste i hver klasse efter 2 timer:
|
Kl. |
Kørere |
Mærke |
Tid |
Diff. |
|
LMP1 |
Klaus Graf |
AMR/ Lola Coupe Car/B08 |
1:50,340 |
|
LMPC |
Bennett/Montecalvo |
Oreca FLM09 |
1:54,370 |
-04,030 |
GT |
Jan Magnussen |
Chevrolet Corvette ZR1 |
2:02,197 |
-11,857 |
|
GTC |
Bill Sweedler |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:06,647 |
-16,307 |
LMP2 |
Andrew Prendeville |
Radical SR9 Ginetta |
2:11,831 |
-21,491 |
|
Efter 2½ time endnu en kort rød flags periode.
Herefter gik luften ligesom ud af denne session, og der er ikke så meget at bemærke ud over at den nye Ferrari F458 stadig ikke er i nærheden af at være hurtig nok.
Feltets eneste LMP2 racer kom ikke på banen mere i denne session. For mig virker LNT og deres Radical SR9 Ginetta virkeligt dårligt forberedt på denne test, og det er i sig selv bekymrende hvis der bliver standarden for LMP2 i American Le Mans series ano 2011.
Formiddagens hurtigste tider:
|
Pl. |
# |
Kl. |
Kørere |
Mærke |
Tid |
Diff. |
Omg. |
|
1 |
6 |
LMP1 |
Greg Pickett |
AMR/ Lola Coupe Car |
1:50,340 |
|
32 |
2 |
16 |
LMP1 |
Jay Cochran |
Lola B09 86/Mazda |
1:51,099 |
-00,759 |
65 |
3 |
05 |
LMPC |
Bennett/Montecalvo |
Oreca FLM09 |
1:54,370 |
-04,030 |
53 |
|
4 |
36 |
LMPC |
Connor/Cameron |
Oreca FLM09 |
1:54,966 |
-04,626 |
69 |
5 |
63 |
LMPC |
Christian Zugel |
Oreca FLM09 |
1:55,636 |
-05,296 |
67 |
6 |
06 |
LMPC |
Gunnar Jeannette |
Oreca FLM09 |
1:57,385 |
-07,045 |
53 |
|
7 |
18 |
LMPC |
Nicolosi/Boon |
Oreca FLM09 |
2:00,728 |
-10,388 |
46 |
8 |
4 |
GT |
Jan Magnussen |
Chevrolet Corvette ZR1 |
2:02,197 |
-11,857 |
51 |
9 |
17 |
GT |
Wolf Henzler |
Porsche 911 GT3 RSR |
2:03,021 |
-12,681 |
52 |
|
10 |
3 |
GT |
Olivier Beretta |
Chevrolet Corvette ZR1 |
2:03,371 |
-13,031 |
67 |
11 |
91 |
GT |
Pierre Ehert |
Ferrari F430 GT |
2:03,408 |
-13,068 |
55 |
12 |
40 |
GT |
Robertson |
Doran Ford GT/Elan |
2:03,412 |
-13,072 |
71 |
|
13 |
02 |
GT |
Brown/Cosmo |
Ferrari F430 GTC |
2:03,578 |
-13,238 |
54 |
14 |
04 |
GT |
Anthony Lazzaro |
Doran Ford GT |
2:03,995 |
-13,655 |
43 |
15 |
57 |
GT |
Niclas Jönsson |
Ferrari F430 GT |
2:04,009 |
-13,669 |
60 |
|
16 |
45 |
GT |
Patrick Long |
Porsche 911 GT3 RSR |
2:04,077 |
-13,737 |
29 |
17 |
61 |
GT |
Melo/Vilander |
Ferrari F458 GT |
2:04,083 |
-13,743 |
32 |
18 |
50 |
GT |
Gabriele Gardel |
Chevrolet Corvette ZR1 |
2:04,644 |
-14,304 |
64 |
|
19 |
44 |
GT |
Ikke oplyst |
Porsche 911 GT3 RSR |
2:04,669 |
-14,329 |
61 |
20 |
66 |
GTC |
Dion Von Moltke |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:06,405 |
-16,065 |
41 |
21 |
62 |
GT |
Ikke oplyst |
Ferrari F430 GTC |
2:06,419 |
-16,079 |
14 |
|
22 |
08 |
GT |
Pastorelli/Schwage |
Lamborghini Gallardo |
2:06,568 |
-16,228 |
17 |
23 |
23 |
GTC |
Leh Keen |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:06,647 |
-16,307 |
74 |
24 |
77 |
GTC |
John Potter |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:06,893 |
-16,553 |
64 |
|
25 |
33 |
GTC |
LeSaffre |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:07,519 |
-17,179 |
54 |
26 |
30 |
GTC |
Cisneros/Eduardo |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:07,587 |
-17,247 |
71 |
27 |
11 |
GTC |
Ikke oplyst |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:07,981 |
-17,641 |
43 |
|
28 |
32 |
GTC |
Curtis/Seyffarth |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:08,033 |
-17,693 |
38 |
29 |
5 |
LMP2 |
Andrew Prendeville |
Radical SR9 Ginetta |
2:11,831 |
-21,491 |
4 |
|
Vejgaard
Læs mere om: Jan MagnussenCorvette RacingSebring19/03/11 - Sebring - ALMS19/03/11 - Sebring - ILM Cup |