Vintertest 2010 var domineret af Aston Martin Racing og deres Lola B09 60/Aston Martin, de sattet tiden 1:47.826 i første session.
Til denne sæson har Muscle Milk Aston Martin Racing overtaget samme bil og de præsterede tiden 1:51.760 i første session, så vi kan sagtens fornemme at LMP1 bilerne er blevet trykket på performance til denne sæson.
Pole position i 2010 blev sat af Team Peugeot Total en Peugeot 908 HDi FAP med tiden 1:45.214. Det er ikke de tider vi rammer i år, men skal blive spændende og se hvor meget det nye reglement reelt har hæmmet LMP.
Første session i 2010 vintertesten var det Risi Competizione der var hurtigste GT2 bil med tiden 2:02.286 og første session i 2011 var det Jan Magnussen der var hurtigst med tiden 2:02.260.
Anden session 2010 var det BMW Rahal Letterman der var hurtigst med tiden 2:02.584.
Kvalifikationen marts 2010 var BMW Rahal Letterman Racing der tog GT pole position med tiden 2:00.782, så der er stadig noget at stræbe efter Jan Magnussen.
Først 1 time og 40 minutter inde i denne session kom Jan Magnussen på banen i hans Chevrolet Corvette ZR1. På det tidspunkt er det svenske Niclas Jönsson der hurtigste GT mand i Krohn Racing’s Ferrari F430 GT med tiden 2:02.597.
Der kom dog med kort mellem rum to rødflags perioder, og feltet stod stille i sammenlagt 10 minutter.
Da session igen flages i gang giver danske Jan Magnussen gas, og han sætter med en time tilbage af denne session tiden 2:02.579, og er dermed foreløbig hurtigste mand i GT feltet. Meget besynderligt sætter Jan Magnussen herefter farten meget ned og køre de næste omgange i +2:10 tider, som om han får at vide at han skal holde igen!
Med 40 minutter tilbage sætter Jan Magnussen tiden 2:02.235 og dermed forbedre han sin tid fra første session.
Det endte med at være denne sessions bedste GT tid, og det glædelige er at det ser ud til at Jan Magnussen og Corvette skjuler hvor hurtig deres bil reelt er.
Den helt store skuffelse i GT klassen står West Yokohama Racing for med deres Lamborghini Gallardo LP560-4, med tider næste 4 sekunder efter Jan Magnussen's, skal der nok skrues på den bil i nat.
LMPC klassen er ved at fade ud nærmest før den kom rigtig i gang og Oreca FLM09 raceren virker allerede som en lidt gammel racerbil, også selv om den hurtigste tid er 1:54.936.
GTC klassen bestående kun af Porsche 911 GT3 Cup, nærmest fyld i dette felt, var den hurtigste TRG teamet med tiden 2:06.101.
Eftermiddagens tider:
|
Pl. |
# |
Kl. |
Kørere |
Mærke |
Tid |
Diff. |
Omg. |
|
1 |
6 |
LMP1 |
Pickett/Graf |
AMR/ Lola Coupe Car/B08 |
1:50.530 |
--- |
57 |
2 |
16 |
LMP1 |
Dyson/Smith/Cochra |
Lola B09 86/Mazda |
1:51.042 |
-00.512 |
62 |
3 |
63 |
LMPC |
Christian Zugel |
Oreca FLM09 |
1:54.936 |
-04.406 |
63 |
|
4 |
36 |
LMPC |
Connor/Cameron |
Oreca FLM09 |
1:55.212 |
-04.682 |
63 |
5 |
06 |
LMPC |
Jeannette/Gonzalez |
Oreca FLM09 |
1:55.288 |
-04.758 |
54 |
6 |
05 |
LMPC |
Bennett/Montecalvo |
Oreca FLM09 |
1:55.877 |
-05.347 |
62 |
|
7 |
18 |
LMPC |
Nicolosi/Boon |
Oreca FLM09 |
2:00.805 |
-10.275 |
48 |
8 |
4 |
GT |
Magnussen/Gavin |
Chevrolet Corvette ZR1 |
2:02.235 |
-11.705 |
36 |
9 |
57 |
GT |
Krohn/Jonsson |
Ferrari F430 GT |
2:02.597 |
-12.067 |
63 |
|
10 |
17 |
GT |
Sellers/Henzler |
Porsche 911 GT3 RSR |
2:03.145 |
-12.615 |
24 |
11 |
3 |
GT |
Beretta /Garcia |
Chevrolet Corvette ZR1 |
2:03.156 |
-12.626 |
67 |
12 |
61 |
GT |
Melo/Vilander |
Ferrari F458 GT |
2:03.199 |
-12.669 |
25 |
|
13 |
45 |
GT |
Bergmeister/Long |
Porsche 911 GT3 RSR |
2:03.600 |
-13.070 |
35 |
14 |
40 |
GT |
Robertson |
Doran Ford GT/Elan |
2:03.650 |
-13.120 |
47 |
15 |
62 |
GT |
Ikke oplyst |
Ferrari F430 GTC |
2:03.690 |
-13.160 |
11 |
|
16 |
02 |
GT |
Brown/Cosmo |
Ferrari F430 GTC |
2:03.824 |
-13.294 |
24 |
17 |
50 |
GT |
Bornhauser/Canal |
Chevrolet Corvette ZR1 |
2:03.979 |
-13.449 |
42 |
18 |
91 |
GT |
Pierre Ehert |
Ferrari F430 GT |
2:04.015 |
-13.485 |
48 |
|
19 |
44 |
GT |
Law /Neiman |
Porsche 911 GT3 RSR |
2:04.089 |
-13.559 |
49 |
20 |
66 |
GTC |
Dion Von Moltke |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:06.101 |
-15.571 |
68 |
21 |
08 |
GT |
Pastorelli/Schwage |
Lamborghini Gallardo LP5 |
2:06.165 |
-15.635 |
65 |
|
22 |
23 |
GTC |
Sweedler/Keen/Wong |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:06.363 |
-15.833 |
63 |
23 |
77 |
GTC |
Craig Stanton |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:06.496 |
-15.966 |
54 |
24 |
30 |
GTC |
Cisneros/Eduardo |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:06.890 |
-16.360 |
43 |
|
25 |
01 |
GT |
Sharp/van Overbeek |
Ferrari F430 GTC |
2:07.005 |
-16.475 |
24 |
26 |
33 |
GTC |
LeSaffre |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:07.597 |
-17.067 |
43 |
27 |
11 |
GTC |
Ikke oplyst |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:07.873 |
-17.343 |
45 |
|
28 |
32 |
GTC |
Curtis/Seyffarth/S |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:07.955 |
-17.425 |
10 |
29 |
48 |
GTC |
Miller |
Porsche 911 GT3 Cup |
2:11.354 |
-20.824 |
4 |
|
Torsdag er der igen to test sessions på Sebring. Vejgaard
Læs mere om: Jan MagnussenNic JönssonCorvette RacingKrohn RacingTRG - The Racers GroupSebring19/03/11 - Sebring - ALMS19/03/11 - Sebring - ILM Cup |