På mandagens kolde, men tørre bjergetaper kørte Lars Bækkelund sin Fiat 128 Coupé yderligere 17 placeringer frem i feltet. (Foto: Michael Eisenberg)Uden deres uheld i lørdags, hvor de kørte flere kilometer ad en forkert vej, ville de have ligget nr. 9 inden de to sidste etaper i løbet.
"Det tænker vi ikke mere på, nu går vi kun efter at komme i top på de enkelte specialetaper, og mandag var en super god dag for os," sagde Lars Bækkelund ved etapemålet i Valence.
Arne Pagh får dagens resultater ind på sin mobiltelefon ved etapemålet i Valence, mens Lars Bækkelund slapper af efter 10 timers bjergkørsel. (Foto: Michael Eisenberg)
Peter Karlsen og Lasse Moisgaard Poulsen i VW Golf GTI fortsætter de fine takter og er kørt frem fra nr. 78 til en placering som nr. 70. Det er deres tredje Rally Monte-Carlo Historique, og det tegner til at blive deres bedste hidtil.
Bent Mikkelsen og Jens Gandrup har haft tekniske problemer med deres Alfa Romeo 1750 GTV, de fleste af dem på søndagens etape, hvorfor de mandag morgen fik noteret 20.000 strafpoint for at komme for sent på ruten efter reparation. På mandagens specialetaper klarede de sig atter fint, men er chanceløse på en placering som nr. 136.
Bent Mikkelsen styrer sin Alfa Romeo gennem morgenens rimtåge på mandagens første specialetape i Rallye Monte-Carlo Historique, hvor han fik noteret en bedre tid end Lars Bækkelund. (Foto: Michael Eisenberg)
Tirsdag køres der to specialetaper på turen fra Valence tilbage til Monaco, inden det natten til onsdag går løs med nat-etapen, kaldet De lange knives nat. Rally Monte-Carlo Historique slutter onsdag morgen i Monaco Michael Eisenberg Læs mere om: Monte Carlo26/01/11 - Monte Carlo - Rally Monte-Carlo Historique |