Den hurtigste mand på denne prøve, var Stephan Sarrazin som, med denne tid ligger pres på Guy Wilks, som nu kun er 18sekunder foran Stephan Sarrazin, som ikke kun er hurtig i rally bil, men køre også LMS for Peugeot med stor succes. Generelt skete der ikke ændringer, i top 10 på dagens første prøve, herefter vendte man tilbage til service i Monte Carlo, inden dagens sidste 4 prøver.
Juho Hanninen – Skoda Fabia. (Foto: IRCseries.com)
Prøve 10 var den første aftenprøve, her på den sidste dag, hvor, man skal over den legendariske Col De Turini to gange.
Den første gang var det, Nicolas Vouilloz i Skoda Fabia, der lige som ”Fast” Freddy, nok havde fået lagt elastikken dobbelt, i deres Skoda inden denne prøve. De blev nummer 1 og 2 på prøven, med Juho Hanninen på 3. pladsen, en af prøvens tabere blev Francois Delecour, der efter at have sluttet prøven på en 8 plads, måtte se at ”Fast” Freddy, smuttede forbi ham, i den samlede stilling nu.
Guy Wilks mistede også en placering, til Stephan Sarrazin, der ser ud til at være den Peugeot, der kan blande sig på podiet, med kun 17,5sekunder efter Francois Delecour.
Nicolas Voullioz – Skoda Fabia. (Foto: IRCseries.com)
Prøve 11. Aftens anden prøve, viste umiddelbart selv om, tingende begynder at se lyse ud, kan tingende hurtig ændre sig, dette måtte Stephan Sarrazin sande, denne gang da hans Peugeot, satte sig fast i 4 gear inde på prøven, og han mistede 28,3 sekunder, i forhold til en anden Peugeot køre, nemlig Giandomenico Basso.
Basso der lige pludselig lyste op i rallyet, med en prøvesejer lige foran Nicolas Vouilloz i Skoda Fabia der, stadig viste hans berettigelse i IRC-serien efter et års pause.
Samlet er Bryan Bouffier stadig i front, og med kun 2 prøver tilbage, virker det som om at det bliver hans Monte i år. ”Fast” Freddy er hurtigst af de andre, og ligger næsten lige så sikker på 2 pladsen, hvorimod 3 pladsen stadig er i spil, hvor kampen står mellem Francois Delecour, og udfordreren Guy Wilks på de sidste prøver.
Stephan Sarrazin – Peugeot 207. (Foto: IRCseries.com)
Prøve 12. Her starter kørerne ud igen, efter en gang service, hvor de igen skal vælge dæk, inden de skal ud på de sidste to prøver.
Col De Turini skal besejres igen, denne gang vinder en Peugeot køre, med Stephan Sarrazin nu hvor han har fået en ny gearkasse, efter problemerne på den forrige prøve. Lige efter ham kom Juho Hanninen ind, med anden hurtigste tid, dette resultat betød, at Stephan Sarrazin rykkede op på, en samlet 3. plads, men Bryan Bouffier førte stadig, med ”Fast” Freddy på 2. pladsen - med kun en prøve tilbage.
Guy Wilks – Peugeot 207. (Foto: IRCseries.com)
Prøve 13. Rally Monte Carlo skal afgøres på denne prøve.
Stephan Sarrazin var igen hurtigst, og vinder prøven med 4,5 sekunder over Juho Hanninen, som igen havde vist at han havde fart i sin Skoda Fabia i år igen.
Nicolas Voullioz i Skoda Fabia viste at, selv om han har været væk et år, er han stadig hurtig. Spændingen lå jo mest omkring 4. pladsen, og vigtige point for Guy Wilks, i hans UK Peugeot 207, og det lykkedes Guy Wilks lige præcis, at gå forbi Francois Delecour, med 2,7 sekunder, hvilket sikrede ham den samlede 4 plads. Francois Delecour kunne ikke holde farten, i hans Privat anmeldte Peugeot 207 i 2010 spec.
Men på grund af det rigtige dækvalg, sikrede han sig en top 5 placering, og sluttede som den bedste privat anmeldte deltager.
3. pladsen gik til Stephan Sarrazin, der med 2 hurtigste prøvetider, på sidste dagen, sikrede han sig en podieplacering, samt sikrede Peugeot en 1 – 3 sejer, kun med ”Fast” Freddy, i hans hurtige Skoda Fabia på 2. pladsen.
Men sejren i dette historiske Ralle Monte Carlo, gik til den unge franskmand Bryan Bouffier, der rallyet igennem viste, at han også kan gøre sig gældende internationalt.
Bryan Bouffier – Peugeot 207. (Foto: IRCseries.com)
Top 9 i Rally Monte Carlo 2011:
|
Pl. |
Kører |
Mærke |
Tid |
Diff. |
|
1 |
Bryan Bouffier |
Peugeot 207 S2000 |
3:32:55,6 |
|
2 |
Freddy Loix |
Skoda Fabia S2000 |
3:33:28,1 |
+32.5 |
3 |
Stephan Sarrazin |
Peugeot 207 S2000 |
3:33:47,5 |
+51.9 |
|
4 |
Guy Wilks |
Peugeot 207 S2000 |
3:34:15,3 |
+1:19.7 |
5 |
François Delecour |
Peugeot 207 S2000 |
3:34:18,0 |
+1:22.4 |
6 |
Juho Hanninen |
Skoda Fabia S2000 |
3:34:24,9 |
+1:29.3 |
|
7 |
Petter Solberg |
Peugeot 207 S2000 |
3:36:41,5 |
+3:45.9 |
8 |
Nicolas Voullioz |
Skoda Fabia S2000 |
3:37:43,4 |
+4:47.8 |
9 |
Jan Kopecky |
Skoda Fabia S2000 |
3:40:41,5 |
+7:45.9 |
|
Per Flemming Rasmussen Rasmotorsport.com Læs mere om: Monaco19/01/11 - Monaco - IRC |