Automobile Club de l'Ouest har tilrettet det tekniske reglement for benzindrevne biler så forskellen mellem diesel og benzindrevne biler bliver mindre. De seneste sæsoner har dieselbilerne haft overtaget især på Le Mans.
Det har fået blandet andet Aston Martin Racing til at konstruere en ny motor efter det nye reglement. Og det var først i den seneste uge at man for første gang havde den helt nye konstruktion i en prøvebænk. Planen er at motoren for første gang rigtigt skal testes i bilen i starten af februar på netop Sebring banen. Og faktisk har man planlagt at blive i USA for at udvikle yderligere på bilen og så deltage i 12 timers løbet på Sebring midt i marts.
Det bliver også et nyt chassis man får skruet sammen. Man er i øjeblikket i fuld gang med at samle det første chassis, men der mangler stadig nogen komponenter så det klares ikke helt som planlagt. David Richards erkender at der er visse forsinkelser, men garanterer også at man er klar til Sebring løbet, men lover samtidigt at det kun bliver med én bil.
Han ser så også netop dette løb som en virkelig seriøs test af bilen.
"Det er en meget krævende bane, og kan man klare 12 timer på Sebring banen som er en nedlagt flyveplads med en del ujævnheder og som hovedsagligt består af betonbelægning, så er det ikke noget problem at køre 24 timer på Le Mans."
"Efter Le Mans vil vi have flere biler klar til løb, så har vi fået kørt langt flere kilometer med bilen, ligesom der også skal køres flere løb i USA og også via deltagelse i Le Mans Series."
Der venter et meget stort stykke arbejde for hele staben hos Aston Martin Racing i stort set hele 2011 sæsonen.
Dons
Læs mere om: Aston Martin RacingSebring19/03/11 - Sebring - ILM Cup |