(Foto: Sally Racing)Men inden vi går i gang med første del af beretningen om Sally Racing's 24-timers løb, skal vi da også lige nævne at teamet i går aftes deltog i nattræningen, hvor samtlige kørere fik mulighed for at stifte bekendskab med banen i mørke - en stor oplevelse, specielt for de af kørerne som ikke har været her tidligere.
Efter nattræningen gjorde teamets mekanikere bilen klar til dagens start på 24-timers løbet, men da bilen havde fungeret upåklageligt hele dagen, var der 'kun' tale om almindelig service, samt udskiftning af sliddele.
Her i formiddags var der en kort warm up, der kørte Martin Sally Pedersen nogle få omgange i Clio'en, hvorefter han vendte tilbage til pitgaragen med beskeden om at raceren var klar.
Herefter var det bare at vente på at klokken blev 14:00 lokal tid, så løbet kunne blive sat i gang.
Starten på løbet:
Det var blevet besluttet at Martin Sally Pedersen skulle være første mand i bilen, og han startede Clio raceren fra 74. pladsen.
Der blev lige fra starten af løbet givet fuld gas fra mange teams, næsten som om det kun var et sprintløb, og ikke et 24-timers løb. Ligeledes var kørslen specielt fra de hurtigste biler meget hård, og det varede ikke mange omgange før der for første gang var 'Code60' på banen på grund af et uheld.
(Foto: Sally Racing)
Under sit stint kørte Martin bilen op på 54. pladsen, så der var fuld tilfredshed i teamet da han kørte i pit til tankning og kørerskift.
'Jagten' på Andreas
Næste mand i bilen var Andreas Schrøder der kom på banen og fortsatte de gode takter, indtil han blev påkørt i siden af en konkurrent - heldigvis skete der ikke skader på de mekaniske komponenter, og han kunne fortsætte - nu blot med nogle buler i den ene side af Clio raceren.
(Foto: Sally Racing)
Cirka en times tid senere var den gal igen, endnu en gang blev Andreas påkørt, og denne gang slap han ikke så billigt som første gang.
Clio'en måtte bugseres tilbage til pitten med et knækket forhulsophæng, samt en beskadiget foraksel.
Herefter viste Sally Racing hvorfor de tidligere har kunne køre topresultater hjem trods modgang, for de gik målrettet til opgaven, og på under en halv time var Christian Daluiso klar til at køre bilen ud på banen for at genoptage løbet.
(Foto: Sally Racing)
Ikke slut med problemerne endnu!
På grund af reparationstiden, var Sally Racing nu på 63. pladsen, og de havde tilbagelagt ialt 76 omgange.
Christian Daluiso faldt hurtigt ind i rytmen i mørket som havde sænket sig over banen i Dubai, men som en følgeskade af det foregående uheld holdt bilen op med at lade efter et kort stykke tid, og endnu en gang måtte bilen bringes ind i pitten til reparation.
Effektiviteten blandt teamets mekanikere var igen i top, og hurtigt var bilen tilbage i løbet.
(Foto: Sally Racing)
Et kvarter inde i den sjette time er det nu Kennie Frydkjær Jensen der er i bilen, og kørerne fra Sally Racing har kørt 108 omgange, og er placeret på 67. pladsen generelt, samt på 8. pladsen i klasse A2. Hr. Nielsen
Læs mere om: Andreas SchrøderChristian DaluisoKennie Frydkjær JensenMartin Sally PedersenPeter ObelDubai Autodrome14/01/11 - Dubai Autodrome - 24H Series |