Samme farver, måske anden bil i 2011. (Foto: FIA-WTCC.com)Efter sin mindre vellykkede sæson 2009 hos Team Engstler Motorsport, blev 2010 egentligt betragtet som et test år i eget regi for Kristian Poulsen, oplyser Niels Jørgen Iversen hos Autech i Viborg, der har været til alle løb, Poulsen deltog i, som organisator. Desuden har også Henrik Lundgaard, Hedensted været fast del af det lille team som raceringeniør, mens Hans Larsen har stået for klargøring og det tekniske på bilen.
Hans Larsen stod også for det tekniske i Team Essex, da Kristian Poulsen kørte Le Mans i LMP2 Porschen i 2009.
Succesduo fortsætter i 2011. (Foto: FIA-WTCC.com)
Teamet har besluttet at fortsætte i 2011, nu med deltagelse i alle løb, og forberedelserne er allerede godt i gang, da sæsonen starter i Brasilien (om 2 ½ måned!) midt i marts på Curitiba banen.
Nye motorer?
Næste år foreskriver reglementet egentlig 1,6 liters turbo-motorer, som afløser for den 2 liters BMW motor, Poulsen har benyttet i år.
Men WTCC organisationen har nu åbnet op for en overgangsordning, så de nuværende 2 liters racere vil kunne fortsætte i 2011.
Det vil naturligvis hjælpe det danske team meget i den kommende tids budgetlægning. Men det er endnu ikke endeligt besluttet, hvilken motor, teamet vælger at køre med.
Hvert løb i den globale serie, WTCC er blevet, bliver afviklet med to afdelinger. I år vandt franske Yvan Muller verdensmesterskabet i den nye Chevrolet Cruze.
Kristian Poulsen sluttede som nummer 14 generelt i selskab med verdens bedste racerkørere med fabriksstøtte, og som nummer tre i privatcuppen, blandt de bedste privatkørere.
Ud på Europas veje i 2011. (Foto: FIA-WTCC.com)
Alle løbene har i år været transmitteret af Eurosport, og de forventes at fortsætte med transmissionerne i 2011 også. Søren Christensen
Læs mere om: Henrik LundgaardKristian PoulsenNiels Jørgen IversenPoulsen Motorsport |