Måske en smule for meget, for der var meget glat på prøverne - og vi havde da også en mindre snurretur på prøve 1. Vi satte tempoet lidt ned - da også prøve 2 var mere end glat. På prøve 3 gik det lidt bedre med vejgrebet - og tilbage ved service, havde vi allerede opbygget et godt forspring i klassen.
Rigtigt mange biler var allerede udgået på de første prøver, så det var med nogen forsigtighed vi drog af sted mod prøverne 4,5 og 6. Solen var dog begyndt at kigge frem, og det gik noget hurtigere igennem formiddagens prøver anden gang.
Prøve 7 var kasernen i Slagelse - og vi havde allerede under gennemkørelsen set, at grustykket på denne prøve var meget hullet. Vi satte os for at tage det roligt på gruset, men det var mere end svært at finde rundt om de store huller. Vi tager et stort tidstab på prøven, men kommer igen på både prøve 8 og 9.
Inden til sidste service skal der ekstralygter på bilen, og vi kører ud på de sidste kilometer. Prøve 10 var endnu engang igennem Kasernen og det frygtede grusstykke, og denne gang var heller ikke uden tab. Ud over tidstab - så taber vi også udstødningen på den første tur rundt på gruset. Vi kører de resterende prøver uden udstødning, hvilket betød - at udover det var blevet mørkt, så kunne vi ikke rigtigt snakke sammen i bilen pga. larmen. Vi kommer dog helt til mål, og retur over målrampen har vi næsten 3 minutter ned til nummer 2 i klassen. Vi får en sikker klassesejr - og en plads som nummer 38 generelt ud af 67 startende hold.
Tak til vores sponsorer og en stor tak til servicefolk og øvrige der har hjulpet til i løbet af året. En stor tak til Poul for service ud over det sædvanlige på samtlige løb i år!
Videoklip fra Slagelse kan ses på Youtube.
Kenneth Jørgensen & Tom Christophersen
Cooper Racing - danmarks ældste rallybil! Læs mere om: Slagelse06/11/10 - Slagelse - DM Rally |