Begge teams havde det ikke alt for let i den indledende fase. Bilerne skulle klargøres og der skulle findes et setup i træningen inden kvalifikationen.
Stefan Kaas Racing klarede det mest gelinde men var til gengæld ikke den hurtigste bil af de to. Det var dog kun marginalt man var efter Sally Racing bilen efter træningen. Kun 0,7 sekund skilte de to teams fra hinanden.
Sally Racing teamet helt klar inden det går løs (Foto: Sally Racing)
I kvalifikationen gik det bedre. Sally Racing kørte sig til pole for klassen, mens Stefan Kaas Racing rykkede en enkelt placering frem. Men Sally Racing måtte have gang i mekanikernes arbejdskraft. Andreas Schrøder måtte en tur i hegnet, og fronten var temmelig ødelagt da bilen kom retur til pittet. Men mekanikerne tog udfordringen op og bilen blev klar til nattræningen. Sally Racing tog pole i klassen mens Stefan Kaas Racing blev nummer tre i klassen.
Sally Racing lagde godt fra land og holdt føringen i klassen i de første timer, men efterhånden finder konkurrenterne fart i deres biler og i forbindelse med de planlagte pitstops, ryger Sally Racing ned som nummer tre efter ca. 4 timers kørsel. Taktikken holdes efter det planlagte skema og da konkurrenterne samtidigt bruger for lang tid ved deres pitstops, er Sally Racing tilbage i føring og endda med næsten en omgang.
Tæt trafik, men det er bag Sally Racing Clio'en (Foto: Sally Racing)
Lidt mere trægt går det for Stefan Kaas Racing som ligger i tæt kamp om placeringerne. Tredjepladsen er den position som man er placeret på efter de første seks timer af løbet.
Dons
Læs mere om: Sally RacingStefan Kaas Racing TeamHungaroring |