KEO Racing ankom til banen torsdag for at gøre klar til løbet, der startede med fri træning fredag eftermiddag, endnu en fri træning lørdag formiddag , efterfulgt af tidstagning og løb 1 inden man sluttede af med løb 2 & 3 søndag. Teamet´s første kører Ludwig Ghidi ankom til banen med 2 klare mål, 1 at udbygge føringen i mesterskabet, 2 at gøre et godt indtryk foran sit hjemmepublikum, selvom at det var en bane han aldrig havde kørt på. Teamet var som altid klar til at give ham en bil der kunne indfri målsætningen.
Ludwig Ghidi
Allerede i den første træning kunne man se, at teamet havde en god ide, om hvordan setuppet skulle være på SPA. Denne bane der sætter virkelige store krav til bilen med hensyn til downforce og mekanisk greb. Dette havde teamet forberedt hjemmefra, hvilket resulterede i at Ludwig i de 2 frie træninger blev placeret som nr 3. Ludwig blev slået af 2 kørere der normalt deltager i EUROcuppen.
Til tidstagningen gik det imidlertid ikke så godt, på grund af KEO Racing og to andre teams havde fået udleveret nogle nye regndæk, der ikke levede op til den vanlige standard fra Michelin. Hvilket resulterede i at efter 6 omgange var dækkene helt væk og det blev til en 8. plads.
Dette slog dog hverken teamet eller Ludwig ud, og de gjorde bilen klar til 1 heat. Her havde Ludwig en starplacering som nr 8, men han lavede en super start og efter 2 sving var han i spidsen for løbet. Han måtte dog senere lade sig passere 2 gange, og endte løbet på en 3 plads.
Til løb 2 hvor man igen startede efter tidstagningens resultatet valgte teamet at sætte brugte dæk på bilen. Derved vil man gemme det sidste sæt nye til 3. løb, eftersom at man skal starte efter resultatet af løb 1. Løb nr.2 blev et løb på det jævne, og det sluttede som det startede nemlig med en 8 plads.
Til 3. løb startede Ludwig på en placering som nr 3, han lagde godt fra start med de nye dæk på bilen. Ludwig stod i spidsen fra starten en placering han holdt i halvdelen af løbet. Her lod han en hurtigere kører komme forbi af taktiske grunde. Ludwig tænkte mere på vigtigheden i at komme i mål og få nogle point til mesterskabet, i stedet for at kæmpe om sejren mod en gæstekører, som kun var der for dagens resutat.
Så efter en rigtig god weekend, hvor Teamwork gik op i en højere enhed er KEO racing nu tilbage i Danmark for at gøre klar til mesterskabsfinalerne på Nürnbergring om 10 dage.
Her starter man med et forspring på 41 point, hvor der er 90 tilbage at køre om, så det ser rimeligt fornuftigt ud, udtaler Teamchef Kim Olsen.
KEO Racing presse www.keoracing.com Læs mere om: Ludwig GhidiKEO RacingSpa-Francorchamps03/10/10 - Spa-Francorchamps - Formula Renault 2.0 NEC |