LMP2 klassen blev domineret af Muscle Milk Team CytoSport’s Porsche RS Spyder som kørte tiden 1:10,947 hvilket var knapt 3,3 sekunder efter dagens hurtigste bil, men alligevel imponerende af denne efterhånden let aldrende LMP2 Porsche racer.
GT klassen blev ikke overraskende domineret af Risi Competiziones to Ferrari F430 GT’er, og selvom Jan Magnussen og Corvette Racing teamet kun er 7. hurtigst i denne træning, er de kun cirka et halvt sekund efter de hurtige Risi biler.
Desværre var Panoz teamet ikke på banen med deres nye Panoz Abruzzi, uvist af hvilken årsag.
Til gengæld var Porsche Motorsports North America på banen med deres Porsche 911 GT3R Hybrid, men de fik kun rullet 5 omgange i denne træning, så deres præstation kan ikke måles med de andres GT2 udfra den præstation.
Tiderne fra 1. fri træning:
|
Pl. |
# |
Kl. |
Mærke |
Tid |
Diff. |
|
1 |
8 |
P1 |
Peugeot 908 HDI FAP |
1:07,652 |
|
2 |
9 |
P1 |
Audi R15 |
1:08,717 |
-01,065 |
3 |
7 |
P1 |
Audi R15 |
1:09,174 |
-01,522 |
|
4 |
7 |
P1 |
Peugeot 908 HDI FAP |
1:09,540 |
-01,888 |
5 |
37 |
P1 |
Lola B06/10 AER |
1:09,679 |
-02,027 |
6 |
6 |
P2 |
Porsche RS Spyder |
1:10,947 |
-03,295 |
|
7 |
8 |
P1 |
Lola B09 60/Judd |
1:11,581 |
-03,929 |
8 |
1 |
P2 |
HPD ARX-01c |
1:12,143 |
-04,491 |
9 |
16 |
P2 |
Lola B09 86/Mazda |
1:13,092 |
-05,440 |
|
10 |
12 |
P1 |
Lola B06 10/AER |
1:13,465 |
-05,813 |
11 |
99 |
LMPC |
Oreca FLM09 |
1:16,178 |
-08,526 |
12 |
35 |
P2 |
Pescarolo P01/Judd |
1:16,200 |
-08,548 |
|
13 |
52 |
LMPC |
Oreca FLM09 |
1:16,752 |
-09,100 |
14 |
95 |
LMPC |
Oreca FLM09 |
1:17,155 |
-09,503 |
15 |
89 |
LMPC |
Oreca FLM09 |
1:17,479 |
-09,827 |
|
16 |
36 |
LMPC |
Oreca FLM09 |
1:17,778 |
-10,126 |
17 |
55 |
LMPC |
Oreca FLM09 |
1:18,004 |
-10,352 |
18 |
73 |
LMPC |
Oreca FLM09 |
1:19,492 |
-11,840 |
|
19 |
62 |
GT2 |
Ferrari 430 GT |
1:20,719 |
-13,067 |
20 |
61 |
GT2 |
Ferrari 430 GT |
1:20,937 |
-13,285 |
21 |
92 |
GT2 |
BMW E92 M3 |
1:20,939 |
-13,287 |
|
22 |
90 |
GT2 |
BMW E92 M3 |
1:21,102 |
-13,450 |
23 |
1 |
GT2 |
Ferrari 430 GT |
1:21,126 |
-13,474 |
24 |
4 |
GT2 |
Doran Design Ford GT |
1:21,218 |
-13,566 |
|
25 |
4 |
GT2 |
Chevrolet Corvette ZR1 |
1:21,270 |
-13,618 |
26 |
45 |
GT2 |
Porsche 911 GT3 RSR |
1:21,323 |
-13,671 |
27 |
3 |
GT2 |
Chevrolet Corvette ZR1 |
1:21,368 |
-13,716 |
|
28 |
44 |
GT2 |
Porsche 911 GT3 RSR |
1:21,607 |
-13,955 |
29 |
2 |
GT2 |
Ferrari 430 GT |
1:21,792 |
-14,140 |
30 |
40 |
GT2 |
Doran Design Ford GT |
1:22,048 |
-14,396 |
|
31 |
17 |
GT2 |
Porsche 911 GT3 RSR |
1:22,319 |
-14,667 |
32 |
75 |
GT2 |
Jaguar XKRS |
1:23,125 |
-15,473 |
33 |
33 |
GT2 |
Jaguar XKRS |
1:23,478 |
-15,826 |
|
34 |
911 |
GTH |
Porsche 911 GT3R Hybrid |
1:24,067 |
-16,415 |
35 |
63 |
GTC |
Porsche 911 GT3 Cup |
1:25,650 |
-17,998 |
36 |
54 |
GTC |
Porsche 911 GT3 Cup |
1:25,707 |
-18,055 |
|
37 |
10 |
GT2 |
Doran Design Ford GT |
1:26,067 |
-18,415 |
38 |
88 |
GTC |
Porsche 911 GT3 Cup |
1:26,533 |
-18,881 |
39 |
77 |
GTC |
Porsche 911 GT3 Cup |
1:26,655 |
-19,003 |
|
40 |
48 |
GTC |
Porsche 911 GT3 Cup |
1:26,686 |
-19,034 |
41 |
23 |
GTC |
Porsche 911 GT3 Cup |
1:27,597 |
-19,945 |
42 |
69 |
GTC |
Porsche 911 GT3 Cup |
1:27,789 |
-20,137 |
|
43 |
28 |
GTC |
Porsche 911 GT3 Cup |
1:30,904 |
-23,252 |
|
Træningerne fortsætter i dag på Road Atlanta. Vejgaard
Læs mere om: Franck MontagnyJan MagnussenTom KristensenAudi Sport Team JoestCorvette RacingCytoSportPeugeot SportRisi CompetizioneRoad Atlanta02/10/10 - Road Atlanta - LMI CupPetit Le Mans - tidsplan og data |