Fremtidsudsigterne for Gr. N 2000 / Yokohama Cup |
Yokohama Cup 23/09/10
|
|
Krisen har ramt motorsporten hårdt, og vi har i 2010 oplevet at flere asfalt klasser er blevet reduceret til ret små felter. Ved udgangen af 2010 udløber promotoraftalen med DTC, og det kunne måske give en anelse usikkerhed omkring Gruppe N 2000 klassen (Yokohama Cup) og dennes virkning fremover. For at sikre en positiv udvikling og flere biler i klassen, er det besluttet, at 2000 ccm klassen fra sæson 2011 skal fortsætte under Kørerforeningen, som i forvejen varetager interesserne i lillesøsterklassen 1600 Challenge. |
|
Kørerforeningen har store ambitioner for fremtiden for både 1600- og 2000 ccm klassen. Målet er at skabe de bedste rammer for deltagerne i Gr.N, så de kan vokse sig til et endnu større udsnit af dansk banesport. Det er indtil videre lykkedes at samle et stort felt i 1600 Challenge, hvor denne har vokset sig større og større igennem de seneste år, og har således bidraget med spændende og meget publikumsvenlige racerløb på de danske baner. De gode erfaringer med 1600 Challenge vil Kørerforeningen bestræbe sig på at videreføre til 2000 ccm klassen.
Kørerforeningens intentioner de kommende år er at være påpasselige med fundamentale ændringer i de nugældende reglementer i klassen, og især i det nugældende tekniske reglement. Med andre ord betyder dette, at biler der er konkurrencedygtige i år, også vil være konkurrencedygtige i de kommende år. Kørerforeningen ønsker dog stadig at åbne op for nye potentielle bilmærker, hvorfor man vil være åbne overfor eventuelle dispensationer mv. i forhold til det gældende tekniske reglement. Hertil indsættes en arbejdsgruppe, der skal vurdere den konkrete sag, således at alle klassens deltagere i videst muligt omfang konkurrerer på lige fod.
Budskabet fra Kørerforeningen er med denne skrivelse at give nye potentielle samt eksisterende kørere en sikkerhed for klassens eksistens og en sikkerhed for, at der ikke nødvendigvis skal investeres i nye biler/motorer mv. pga. reglementsændringer. Der opfordres således til at komme i gang med racerprojekterne allerede nu, så vi kan få et stort felt til sæson 2011. Der opfordres også til at møde op på Kørerforeningens generalforsamling efter sæsonslut, så du selv kan sætte dit præg på klassen fremover.
(nærmere dato følger)
Norbert Gregersen |
|
| |