”Det var ikke et godt resultat,” konstaterede Peter Ager, der var første mand i bilen. ”Vi synes egentlig, at det gik
rimeligt i regnen til at starte med. Jeg havde et godt løb med Henrik Larsen, hvor vi lå og kæmpede. Vi kæmpede
også med bil nummer 222 og vi kørte fair overfor dem, og det var så ikke det, de ville overfor os, og det var så der,
at det gik galt.”
(Foto: DK Racing)
Tom Pedersen havde overtaget rattet i DK Racings Opel Corsa, da han i en duel med Jens Bang Mølgaard blev
påkørt af denne, så han blev skubbet ud i sandkassen. Løbet måtte neutraliseres, så bilen kunne blive fragtet til
pitten, hvor DK Racings mekanikere kunne gå i gang med at gøre den klar igen.
”Vi vidste godt, at vi ville kunne køre noget af den tid ind, som vi ville tabe, men da vi begyndte at kikke på bilen,
var det ikke en sporestang, der var knækket, sådan som vi havde troet. Det var hele spindelhuset, der var knækket,
så det var et kæmpearbejde,” konstaterer Peter Ager. ”Det kostede os 47 minutters tab, så vi kan jo regne baglæns og se, hvor meget vi ville have vundet med. Vi vidste, at vi havde farten her på banen, men det skulle så ikke lykkes.”
Tom Pedersen kom tilbage i bilen og k kørt nogle omgange ind på de førende, men det lange, ufrivillige stop
betød, at DK Racing havde tabt alt for mange omgange til at kunne avancere ret meget.
”Det var en sort dag,” siger Per Johansen, som kørte bilen i mål - ”Dagen startede med regnvejr, og der har vi nogen gange en udfordring med at få overført vores hestekræfter
i den kære Corsa, men vi hænger på og vi får Tom i bilen, og det går endda rigtig, rigtig godt. Jeg så ikke selv
uheldet for Tom Pedersen, hvor vi knækker vores spindel og hjulophæng. Det tog 47 minutter at få lavet, men vi
fuldførte.”
På spørgsmålet om, hvorvidt teamet ikke skulle have kørt på det sikre fremfor at risikere episoden, siger Per
Johansen:
”Vi er jo konkurrencemennesker alle tre, så vi er bedst til at vinde, og det er jo det, vi går efter. Det gjorde vi også i
dag, og det er jo ikke altid, at det går som det skal,” siger Per Johansen.
(Foto: DK Racing)
DK Racing fører stadig i kampen om mesterskabet, men teamets forspring er naturligvis skrumpet noget ind forud
for finalen, der køres på Padborg Park på den første lørdag i oktober.
”På Padborg skal vi køre sikkert. Der må de sådan set få lov til at køre forbi alle sammen, bare vi kan vinde
mesterskabet,” siger Peter Ager.
DK Racing Læs mere om: Per JohansenPeter AgerTom PedersenDK RacingJyllandsringen11/09/10 - Jyllandsringen - Danish Endurance Championship |