Michiel Campagne. (Foto: Motorsporten.dk)'65 klassen klassen er den største klasse ved Copenhagen Historic Grand Prix, og ikke mindre en 41 kørere deltog i dennetidtagning, det må vist være ny deltager rekord - en rekord der ikke viser at der er krise blandt de historiske kørere, men de er jo også vant til selv at betale for løjerne!
Blandt de mange deltager er udover HKH Prins Joachim (7. pladsen) også den tidligere DTC kører Jesper Sylvest (4. pladsen) - de kører begge i Lotus Cortina'er.
Kim Dupont. (Foto: Motorsporten.dk)
Ligeledes i Lotus Cortina finder vi Motorsporten.dk skribenten Kim Dupont (15. pladsen), han danner i øvrigt team med sin bror Steen Dupont (18. pladsen) samt Benny Hall (6. pladsen) der kører i tilsvarende biler.
Ole Klitgaard fra Sally Racing deltager også i '65 klassen, hvor han i sin Alfa Romeo placerede sig på 35. pladsen i denne tidtagning.
Frits Trøst Hansen i #11 Chevrolet Corvette måtte parkere sin racer for enden af Nørre Allé. Benzinslangen rev sig løs i motorrummet og så endte det med en masse flammer og et efterfølgende skumbad til bilen.
Ole Klitgaard. (Foto: Motorsporten.dk)
Tiderne fra 1. tidtagning:
|
Pl. |
# |
Kører |
Mærke |
Tid |
Diff. |
|
1 |
98 |
Michiel Campagne |
Chevrolet Corvette Grand |
1:00,765 |
|
2 |
199 |
na. |
na. |
1:02,056 |
+01,291 |
3 |
100 |
Lars Esselius |
Ford Falcon |
1:03,143 |
+02,378 |
|
4 |
99 |
Jesper Sylvest |
Ford Lotus Cortina |
1:03,508 |
+02,743 |
5 |
69 |
Jakob Viggo Holstein |
Ginetta G4 |
1:03,716 |
+02,951 |
6 |
7 |
Benny Hall |
Ford Lotus Cortina |
1:04,031 |
+03,266 |
|
7 |
65 |
HKH Prins Joachim |
Ford Lotus Cortina |
1:04,182 |
+03,417 |
8 |
56 |
Martin Berner |
Ford Lotus Cortina |
1:04,427 |
+03,662 |
9 |
71 |
Oscar Davidsen Siesbye |
Ford Lotus Cortina |
1:04,500 |
+03,735 |
|
10 |
11 |
Frits Trøst Hansen |
Chevrolet Corvette Sting |
1:05,035 |
+04,270 |
11 |
30 |
Christian Vølding |
Lotus Elan |
1:05,085 |
+04,320 |
12 |
85 |
Steven Bond |
Lotus Elan 26R |
1:05,131 |
+04,366 |
|
13 |
2 |
Otto Reedtz-Thott |
Lotus Elan |
1:05,435 |
+04,670 |
14 |
24 |
Roar Eriksen |
MG B Roadster |
1:05,910 |
+05,145 |
15 |
59 |
Kim Dupont |
Ford Lotus Cortina |
1:06,017 |
+05,252 |
|
16 |
87 |
Chris Zegers |
Porsche 356 B Coupe |
1:06,093 |
+05,328 |
17 |
68 |
Torben Nielsen |
Ford Lotus Cortina |
1:06,327 |
+05,562 |
18 |
62 |
Steen Dupont |
Ford Lotus Cortina |
1:06,344 |
+05,579 |
|
19 |
29 |
Jakob Nielsen |
Ford Mustang |
1:06,598 |
+05,833 |
20 |
58 |
Bent Thøgersen |
Ford Lotus Cortina |
1:06,727 |
+05,962 |
21 |
35 |
Thorkild Stamp |
Porsche 356 Carrera 2 |
1:07,219 |
+06,454 |
|
22 |
15 |
John Milbank |
Ford Lotus Cortina |
1:07,263 |
+06,498 |
23 |
80 |
Pauwels Pascal |
Porsche 356 speedster |
1:07,328 |
+06,563 |
24 |
96 |
Karen Campagne |
Ford Mustang |
1:08,208 |
+07,443 |
|
25 |
60 |
Herluf Jensen |
Alfa Romeo Giulia |
1:08,284 |
+07,519 |
26 |
89 |
Mark Juelshøj |
Morris Mini Cooper S |
1:09,156 |
+08,391 |
27 |
3 |
Palle Kragh Rühe |
MG Midget |
1:10,646 |
+09,881 |
|
28 |
78 |
Nikolaj Leed |
Volvo Amazon 122 |
1:10,673 |
+09,908 |
29 |
70 |
Kenneth Strandby |
Porsche 356 SC |
1:11,093 |
+10,328 |
30 |
42 |
Adam Siesbye |
Mini Cooper S |
1:11,442 |
+10,677 |
|
31 |
16 |
Finn Ørum Christensen |
Volvo 544 |
1:11,875 |
+11,110 |
32 |
76 |
Lars Leed |
Volvo Amazon 122 |
1:12,123 |
+11,358 |
33 |
57 |
Arne Jakobsen |
Jaguar XK 140 |
1:12,761 |
+11,996 |
|
34 |
4 |
Ole Aaen |
MG Midget |
1:13,076 |
+12,311 |
35 |
17 |
Ole Klitgård |
Alfa Romeo Guilia |
1:14,179 |
+13,414 |
36 |
5 |
Jack Ondrack |
Porsche 911 |
1:26,098 |
+25,333 |
|
37 |
45 |
Frank Edwinsson |
Austin Cooper S |
1:30,783 |
+30,018 |
38 |
23 |
Frank Holm |
Alfa Romeo Giulia |
1:34,715 |
+33,950 |
39 |
88 |
Jan Mac Larsen |
Marcos 1800 |
1:39,700 |
+38,935 |
|
40 |
69 |
Jakob Viggo Holstein |
Ginetta G4 |
no time |
|
41 |
78 |
Nikolaj Leed |
Volvo Amazon 122 |
no time |
|
|
Hr. Nielsen
Tidtagning og resultatservice af DataPower v/Torben Lund Læs mere om: Benny HallHKH Prins JoachimJesper SylvestKim DupontMichiel CampagneSteen DupontSally RacingFælledparken08/08/10 - Fælledparken - CHGP |