Til første tidtagning stod det imidlertid klart, at undervognen slet ikke var justeret ind, så der blev kæmpet hårdt på banen, og det rakte til en middelplacering i feltet. Inden anden tidtagning blev undervognen justeret op så godt som man nu kunne uden testmuligheder, og det betød da også, at det gik lidt bedre i anden tidtagning. Igen blev der justeret og diskuteret undervognsopsætning, og man kom et godt skridt nærmere en god opsætning.
Heat 1 søndag blev kørt på en vanskelig bane med både olie og vand, men det passede Borum bedre end de nærmeste konkurrenter. En samlet 3. plads og 1. pladsen i SS2 er et af de bedste resultater Borum har haft længe, så glæden var stor. "Op af langsiden trak jeg fra BMW'erne, så den gamle Integra er altså blevet seriøst hurtig" var Borums kommentar til heatet.
Jakob Borum fik en topplacering i søndagens morgenheat. (Foto: keldolfert.dk)
Forventningen til heat 2 var dog realistiske. Banen var blevet tør, og som Borum sagde "Det bliver svært at følge med Klostermann på en tør bane". Da bilen bliver startet op for at køre ud til heat 2, var der en særdeles ubehagelig raslen fra motorrummet, men det var ikke umiddelbart muligt at lokalisere støjkilden. Motoren blev slukket, og startet igen, og støjen forsvandt. Denne lille episode betød, at Borum kom for sent til pitten, og han måtte starte på helt kolde dæk fra pitten sammen med ikke mindre end 5 andre biler. De kolde dæk gav en fin lille snurretur for enden af langsiden på den første omgang. Derefter gik dert rigtig godt, der blev kørt gode omgangstider, og stille og roligt arbejde Borum sig op igennem feltet. På 15. omgang er det imidlertid slut, både kobling og gearkasse bryder sammen, og da der ikke var både en reservekobling og gearkasse med i lastbilen sluttede weekenden desværre alt for tidligt for Honda ProRacing.
En ærgerlig Jakob Borum på indercirklen. (Foto: keldolfert.dk)
"Vi fik bevist at bilen er blevet rigtig hurtig og under de rette betingelser er den konkurrencedygtig med de bedste i klassen, men i stedet for 3 hurra'er for de 3 heat, blev det til 1 hurra og 2 øv'er" konstaterer Borum.
At weekenden alligevel blev en god oplevelse for teamet skyldes ikke mindst de 2 nye sponsorer, der i fællesskab sørgede for top forplejning. www.madxpressen.dk sørgede for rigtig god mad til hele teamet, og www.hvidevareterminalen.dk havde sørget for at den bedste kaffe kunne serveres.
Det er endnu uvist om bilen når at blive klar til Padborg den 15. og 16. maj. Der er reelt kun 3 arbejdsdage til at skaffe reservedele, og få bilen gjort klar, men teamet vil gøre hvad de kan få at være med på Padborg.
Læs mere om: Jakob BorumRing Djursland09/05/10 - Ring Djursland - Special Saloon |