Hankook Team Farnbacher der i går ikke viste det store, har hen over natten fået trimmet deres Ferrari og efter et kvarter satte Dominik Farnbacher tiden 1:59.830, som er en helt fornuftig GT2 tid på denne her bane, og omkring 2 sekunder hurtigere end igår!
Allan Simonsen sagde til radio Le Mans i går at teamet har arbejdet hård hen over vinteren sammen med dækfabrikanten Hankook, og det er ved at se fornuftigt ud med de nye dæk. Allan sagde også at han skal køre hele Le Mans serien samt 24 timers løbet på Le Mans for Hankook Team Farnbacher.
Radio Le Mans kunne også fortælle at Tom Kristensen skal køre Audi Sport Team Joest’s Audi R15+ TDI, den 19. April. Tom er til stede på Paul Ricard men køre ikke med i bilen, sammen hans Le Mans teamkammerater.
Efter ca. en ½ time var de det Dindo’s tur til at komme i Audi Sport Team Joest’s Audi R15+ TDI og Team Oreca Matmut havde sat Olivier Panis i deres Peugeot 908 HDi-FAP, men det er hel tydeligt at Peugeot’en slet ikke presse i samme grad under denne træning, som Audi.
Med et kvarter tilbage af denne træning kom Allan Simonsen i Hankook Team Farnbacher Ferrarien og kørte et par omgange inden han igen holdt i pitlane for nogle justeringer på bilen, og så tilbage på banen. Desværre kun nogle få omgangen inden han igen holder i pitlane. Noget tyder at det er svært at finde et set-up på bilen der passer både Allan Simonsen og Dominik Farnbacher.
Det er meget interessant og se hvordan LMP1 Aston Martin Racing langsom æder sig ind på den tid Audi Sport Team Joest har med deres Audi R15+ og med kun 10 min. Tilbage af denne session er der kun 1,375 sek. Imellem de to.
Til slut i denne session klemte Team Oreca Matmut deres Peugeot 908 HDi-FAP med Nicolas Lapierre bag rattet, og han satte tiden 1'42.904, kun 0,851 sekund efter Audi Sport Team Joest, så nu er der lagt op til et brag af en duel senere på dagen hvor Audi R15+ for første gang skal strække helt ud og vise at de kan slå Peugeot når det gælder.
Men kan Audi det?
Allan Simonsen i Hankook Team Farnbacher Ferrarien kørte 2:00.982 og Dominik Farnbacher kørte 1:59.777 tidligere i denne session, men det rækker ikke til så meget. Teamet ender næst sidst i GT2 klassen, og det betyder i den tunge ende af feltet. Det bliver spændende om de kan få løst deres problemer til løbet i morgen? Jeg tror ikke de vil gå ret hård efter en god kvalifikations tid.
LMP2 klassen blev hele vejen domineret af RML med deres Lola HPD Coupe, og selvom de to Ginetta-Zytek 09S forsøgte at presse på, så rakte det ikke. Spændende hvor langt RML kan presse tiden når der skal køres kvalifikation.
Tiderne fra 3. fri træning:
|
Pl. |
# |
Kl. |
Team |
Mærke |
Tid |
Diff. |
|
1 |
7 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R15 TDI |
1:42.053 |
|
2 |
4 |
LMP1 |
Team Oreca Matmut |
Peugeot 908 HDi-FAP |
1:42.904 |
0.851 |
3 |
9 |
LMP1 |
Aston Martin Racing |
Lola - Aston Martin |
1:43.428 |
1.375 |
|
4 |
13 |
LMP1 |
Rebellion Racing |
Lola B10/60 Coupe - Rebellion |
1:43.911 |
1.858 |
5 |
6 |
LMP1 |
AIM Team Oreca Matmut |
Oreca 01 - AIM |
1:44.454 |
2.401 |
6 |
12 |
LMP1 |
Rebellion Racing |
Lola B10/60 Coupe - Rebellion |
1:44.764 |
2.711 |
|
7 |
8 |
LMP1 |
Signature Plus |
Lola - Aston Martin |
1:44.963 |
2.910 |
8 |
42 |
LMP2 |
Strakka Racing |
HPD ARX-01c |
1:45.878 |
3.825 |
9 |
5 |
LMP1 |
Beechdean Mansell |
Ginetta-Zytek 09S |
1:46.223 |
4.170 |
|
10 |
25 |
LMP2 |
RML |
Lola HPD Coupe |
1:47.106 |
5.053 |
11 |
41 |
LMP2 |
Team Bruichladdich |
Ginetta-Zytek 09S |
1:47.646 |
5.593 |
12 |
40 |
LMP2 |
Quifel - Asm Team |
Ginetta-Zytek 09S |
1:48.106 |
6.053 |
|
13 |
35 |
LMP2 |
OAK Racing |
Pescarolo - Judd |
1:48.539 |
6.486 |
14 |
24 |
LMP2 |
OAK Racing |
Pescarolo - Judd |
1:49.422 |
7.369 |
15 |
30 |
LMP2 |
Racing Box |
Lola Coupe B09 - Judd |
1:50.498 |
8.445 |
|
16 |
29 |
LMP2 |
Racing Box |
Lola Coupe B09 - Judd |
1:50.600 |
8.547 |
17 |
37 |
LMP2 |
WR / SALINI |
WR-Zytek |
1:52.049 |
9.996 |
18 |
39 |
LMP2 |
KSM |
Lola B08/47 - Judd |
1:52.233 |
10.180 |
|
19 |
27 |
LMP2 |
Race Performance |
Radical SR9 - Judd |
1:53.006 |
10.953 |
20 |
48 |
FLM |
Hope Polevision Racing |
Formula Le Mans - Oreca - 09 |
1:54.558 |
12.505 |
21 |
44 |
FLM |
DAMS |
Formula Le Mans - Oreca - 09 |
1:54.600 |
12.547 |
|
22 |
45 |
FLM |
Boutsen Energy Racing |
Formula Le Mans - Oreca - 09 |
1:54.651 |
12.598 |
23 |
47 |
FLM |
Hope Polevision Racing |
Formula Le Mans - Oreca - 09 |
1:55.315 |
13.262 |
24 |
43 |
FLM |
DAMS |
Formula Le Mans - Oreca - 09 |
1:55.476 |
13.423 |
|
25 |
36 |
LMP2 |
Pegasus Racing |
Courage-Oreca LC75 - AER |
1:55.680 |
13.627 |
26 |
49 |
FLM |
Applewood Seven |
Formula Le Mans - Oreca - 09 |
1:56.406 |
14.353 |
27 |
50 |
GT1 |
Larbre Competition |
Saleen S7-R |
1:56.987 |
14.934 |
|
28 |
77 |
GT2 |
Team Felbermayr Proton |
Porsche 997 GT3 RSR |
1:58.192 |
16.139 |
29 |
95 |
GT2 |
AF Corse |
Ferrari F430 GT |
1:58.254 |
16.201 |
30 |
91 |
GT2 |
CRS Racing |
Ferrari F430 GT |
1:58.323 |
16.270 |
|
31 |
90 |
GT2 |
CRS Racing |
Ferrari F430 GT |
1:58.344 |
16.291 |
32 |
94 |
GT2 |
AF Corse |
Ferrari F430 GT |
1:58.412 |
16.359 |
33 |
96 |
GT2 |
AF Corse |
Ferrari F430 GT |
1:58.458 |
16.405 |
|
34 |
92 |
GT2 |
JMW Motorsport |
Aston Martin V8 Vantage |
1:58.558 |
16.505 |
35 |
75 |
GT2 |
Prospeed Competition |
Porsche 997 GT3 RSR |
1:58.911 |
16.858 |
36 |
85 |
GT2 |
Spyker Squadron |
Spyker C8 Laviolette GT2-R |
1:58.955 |
16.902 |
|
37 |
76 |
GT2 |
Imsa Performance Matmut |
Porsche 997 GT3 RSR |
1:59.673 |
17.620 |
38 |
88 |
GT2 |
Team Felbermayr Proton |
Porsche 997 GT3 RSR |
1:59.678 |
17.625 |
39 |
89 |
GT2 |
Hankook Team Farnbacher |
Ferrari F430 GT |
1:59.777 |
17.724 |
|
40 |
78 |
GT2 |
BMW Team Schnitzer |
BMW M3 |
2:00.010 |
17.957 |
41 |
46 |
FLM |
JMB Racing |
Formula Le Mans - Oreca - 10 |
2:01.407 |
19.354 |
|
Nu sigter vi imod kvalifikationen som køres først på eftermiddagen. Først med en 20 minutters session til GT klasserne og herefter en 20 minutters session til LMP’erne. Vejgaard
Læs mere om: Paul Ricard11/04/10 - Paul Ricard - Le Mans Series |