”Vi tog derned med højt humør, og håb om at vi kunne komme i top 3. Og, ja, nu står vi så øverst igen” udtaler Jesper Sally Pedersen med glædestårer i øjnene.
Under torsdagens træning og kvalifikation viste teamet gode tegn, og kvalificerede bilen, med Martin Sally, som nummer seks i klassen og nummer 63 sammenlagt.
"I løbets indledende fase var vi meget uheldige at blive påkørt bagfra under en kode 60 periode, og dét gik hårdt ud over vores bagende på bilen. Men vores tekniske team viste stor værdi, og udskiftede bagbroen og fik bilen køreklar igen på 12 minutter. Det viser at teamet er rigtigt godt sat sammen, for det var både mekanikere og kørerne der deltog i dette arbejde”, udtaler teammanager Kim Nielsen, som er lykkelig over at alt gik som det skulle.
(Foto: Red Eye Photo / Poul Majgaard)
Allerede tidligt i løbet indtog Team Sally Racing andenpladsen i A2-klassen og holdt godt fast i den gennem hele natten. Hen af morgenen og tidligt formiddag viste Team Sally Racing virkelig klassekørsel. Med Anders Majgaard i bilen blev der kørt rigtig hurtigt, og Team Sally Racing passerede den førende bil i klassen.
”Jeg har lige kørt mit livs bedste stint! Bilen kørte stabilt, mere end et sekund hurtigere per omgang i to timer end vi har kørt på noget tidspunkt tidligere i løbet. Bilen kørte simpelthen som en drøm” udtalte Anders Majgaard efter sit stint lørdag formiddag i det varme Dubai.
"Vores strategi, og det store arbejde der er lagt i bilen inden den blev sendt af sted til Dubai, viser at forberedelse og planlægning har stor indvirkning på resultatet. Kombineret med at vi har lavet en kører-sammensætning som hurtigt passede sammen, giver mig tro på at Team Sally Racing også i fremtiden vil få succes i internationale langdistanceløb”, siger Martin Sally Pedersen og smiler over hele hovedet. Mens han fortsætter: ”Det er noget af det fedeste jeg har været med til!".
Siden bilen blev pakket ud af containeren i onsdags har der været ro og god tid til forberedelse. Team Sally Racing har klargjort bilen, og øvet kørerskifte. Netop kørerskifte er en vigtig disciplin at være skarp i, da der er tid at vinde ved gode kørerskifte, og vi var nede på skift på 30 sekunder.
”Jeg er imponeret over den professionelle tilgang teamet har til det hele”, udtaler Nick Reimersø og supplerer: ”Da muligheden for at komme med til Dubai opstod, blev jeg straks fyr og flamme. Jeg har glædet mig siden aftalen med teamet kom i hus, og jeg er superglad for at jeg slog til da muligheden bød sid sig. Holdet har været super godt!”
(Foto: Red Eye Photo / Poul Majgaard)
”Det har været noget af det bedste jeg har været med til!” siger Brian Børger, som deltog i Ungarn som mekaniker, og har været med som kører i sit første internationale løb.
Da der manglede en time af løbet førte Team Sally Racing med 23 omgange ned til nummer to, og Dan Träger var køreren der fik lov til at køre bilen over målstregen.
”Ja, nu var det jo min tur til at sidde i bilen igen, og selvom alt kan stå og falde med ens indsats her i finalen, var der ingen nervøsitet. Jeg er bare så glad for at jeg har været med til at få den oplevelse” siger Dan Träger med et stort smil.
Nu er de så tid til at pakke alt sammen igen, og gøre klar til afgang. Bilen og hele teamets mobile værksted skal i containeren og gøres klar til udskibning tilbage til Danmark. Og når vi har gjort det, så skal der festes! Hjemturen for teamet begynder for nogle allerede i nat Dubai tid, og de sidste kommer tilbage til Danmark på tirsdag."
Læs alt hvordan Team Sally Racing vandt deres klassesejr her.
Team Sally Racing Hr. Nielsen
Læs mere om: Anders MajgaardBrian BørgerDan TrägerJesper Sally PedersenMartin Sally PedersenNick ReimersøSally RacingDubai Autodrome15/01/10 - Dubai Autodrome - 24H Series |