Vores budget havde ikke rakt til grusdæk, så på trods af at en del af løbets charme og udfordring var forsvundet med forhåndsaflysningen af grusprøven, så var vi temmelig tilfredse med at der ikke skulle køres på grus.
Vi slap over morgenens kuk i timeplanen med licenskontrol, teknisk kontrol og prologkørsel med forhåbningerne og modet i behold.
Vi ved at de prøver der skulle køres er kendte og berømte, men for os blev prologen blev brugt til at stifte bekendtskab med de to meget spændende prøver ved Vollerup og Kelstrup for første gang.
De udleverede noter blev tilpasset efter bedste evne og vi vendte tilbage for at få lov til at vente på at starte i vores første rigtige rally. Stort for os selvom det jo kun var et 'mini' arrangement.
Arrangementet blev ikke mindre mini da vi - til tiden (!) - havde fundet vej til den første prøve.
Her holdt vi nemlig i en lang kø af rallybiler der ventede på at få lov til starte. Stemningen og nervøsiteten steg til uanede højder og punkterede til sidst. Desværre skyldtes køen af biler den meget triste afkørsel som start nummer 42 havde haft omme på bagsiden af prøven. Vi håber den tilskadekommende 2.kører ikke blev alvorligt skadet.
Uheldet fik den betydning at den første prøve blev aflyst. Det skubbede desuden så meget ved tidsplanen at vi kom til kun at køre den ene af vores allerførste specialprøver i dagslys, og de resterende to i total mørke.
Vi havde inden løbet fået konstrueret en lygtebom med klassiske fjernlygter, det var endda lykkedes at finde de rigtige pærer til vores Hella Rally 2000 lygter, og der var monteret kortlampe i bilen.
Derfor var udfordringen velkommen og det lykkedes at få pæn fart i bilen synes vi.
Vi har i hvert fald fået blod på tanden mht. rigtig rally, og vi inkasserede ingen strafsekunder. Tak til teamet fra Svendborg for deres genopfriskningskursus i at føre kontrolkort og tak til vores klub Slagelse Auto Sport for et rigtig godt arrangement på trods af de aflyste prøver.
nielsenracing.dk Læs mere om: Slagelse |