Det blev til en pole position i den regnvåde kvalifikation. En førsteplads som jeg dog kun beholdte halvvejs i begge løb. I løb 1 trak Jan Jespersen fra og taktikken var ikke at følge efter, men at holde mig på hjul og derved sikre mig DM bronzen. Til løb 2 var taktikken meget enkelt, køre hurtigt og vinde, men igen holdt det kun halvdelen af løbet. Banen tørrede op igennem løbet og jeg formåede ikke at øge tempoet tilstrækkeligt til at vinde - jeg blev 3er.
At køre 2 serier og slutte på podiet i dem begge må betegnes som værende bestået. Eneste skår i glæden er nu dog at planen var at skulle havde stået øverst på skamlen til slut som vinder.
(Foto: Gustafson Foto IT)
En lang og spændende sæson er slut og vi må betegne den som den mest arbejdsomme vi har haft i mange år.
Vi mente at vi havde fået lavet et rigtigt vinder setup til sæsonen. En ny fin Suzuki GSXR 1000K9 kombineret med ét af markedets bedste elektroniske hjælpepakker skulle danne grundlag for succesen.
Men problemer for MoTeC som leverede det elektroniske system gjorde at vi blev meget forsinket og kun havde 3 testdage på den nye cykel inden vi skulle i gang med løbene. Det betød at vi manglede dataer for diverse setup. Men vi fik relativt hurtigt sporet os ind på hvordan Suzukien skulle køre og komme op i et konkurrencedygtigt tempo. Ingen tvivl, det var en god satsning at køre på den nye model, for den var betydelig mere styrevillig og en meget bedre arbejdende motor.
Et styrt med et brækket ribben og et ødelagt korsbånd som følge fik os dog lidt ned på jorden igen. og da vi så weekenden efter fik tekniskdefekt med den elektroniske pakke, så var vi jo næsten tilbage igen til 2008 setuppet
(Foto: Gustafson Foto IT)
Vi måtte finde den pensionere Suzuki GSXR 1000K7 frem af gemmerne, en absolut fin cykel, men der er jo en grund til at man har lavet en 2009 model, og det er fordi at den er bedre.
Den har vi kørt på siden, da man fra MoTeCs side ikke har formået at få løst fejlen.
Så set i lyset at vores problemer er vi i Teamet meget tilfredse med årets resultat og ser nu allerede frem til næste sæson.
Vi glæder os til at levere toppræstationer til vores sponsorer og køre noget godt race.
Harding Racing/Team Suzuki Danmark Læs mere om: Thomas Harding NielsenJyllandsringen04/10/09 - Jyllandsringen - Super Challenge |