Volvo S40 turboen blev lættet med ca. 23 kilo. Nu mangler kun køren efter konstateret sukkersyge 17 kilo (6 kilo er tabt i sommerferien), derefter blev ledningsnettet opdateret på bilen og der har smidt ca. 3 kg ud som ikke blev brugt, den nyisatte sekventel gearkasse vejer også mindre - ca. 4 kg.
2008 problemet med dårlig olie køling er også klaret ved ombygning og flytning af køler, vandtemperaturen skulle være klaret ved større åbning i kofanger + extra blæser monteret.
Luftindtag til motor er blevet bedre , forlygterne er fjernet fra oprindelig plads til blinklys som er blevet monteret på side spejlene. Den sidste hurdel var motorstyringen som var den oprindelige fra den gang bilen blev kørt i DTC af Pondus Mørch, men da vi overtog volvo'en var der monteret turbo så det passede ikke rigtigt sammen, en ny blev hjemtaget fra England og det med graduering op til nr. 3 af 4 som var nok ifølge den ansvarshavende konsulent.
Det blev opsat som beskrevet og motoren prøve opstartet og alt ok 5 dage før sæsonstart.
Vel mødt op på Jyllandsringen og rigtigt sat op til race blev vi endnu engang skuffet, Volvo'en kunne kun tage 4500 omdrejninger når der var belastning på hjulene.
Vi oversidder næste løb og får Bruno Hansen på Fyn til at køre den ind, og når lige at hente vognen inder SSC festivallen på Djursland,og hu hej afsted med hjæjp fra gud og hver mand og nu skulle de bare flytte sig på banen, MEN NEJ problemet var der endnu, så 1 omgang og hjem igen.
Igen ned til Fyn hvor man prøvede endnu en gang og til sidst opgav man og sagde vi kunne komme tilbage efter ferien, så er der godt nok langt hjem til Brabrand.
Eften en snak med Johannes Graversen blev vi enig om han skulle prøve og få den klar til Grand Prix Danmark. Og efter en stor slåskamp med bil og rullefelt i flere nætter oppe nordpå fandt de endelig ud af der skulle den sidste opgraduering til motorstyringen til for at få den åbnet til de sidste informationer og kurver (DAM IT).
Men som han havde lovet det var bilen klar onsdagen før fredagenes tidtagning. Så nu skulle det hele bare klappe - MEN NEJ - ingen kunne med så kort varsel, så nu sad Klas Høj i Brabrand med en bil der virkede, men måtte endnu en gang undlade at køre.
SÅ nu (MAY THE FORSE BE WHIT US) stiller vi skam op igen denne gang til Special Saloon Car's sidste løb i år på Ring Djursland , så vi måske som sidste år får kørt et løb i 2009.
Spændende efter som Klas Høj ikke har kørt på banen siden han lejede Rene Rasmussens Corolla DTC racer til SSC festivallen for 3 år siden hvor det blev til en pokal, men feltet er godt nok blevet modbydeligt stærkt siden hans 50 års fødselsdag, hvor gaven til ham selv var leje af Corollaen med mekaniker og hvad der til høre, at prøve kun at stille op med hjelm og dragt som Jan Magnussen normalt gør.
Team Høj Racing Læs mere om: Klas HøjRing Djursland13/09/09 - Ring Djursland - Special Saloon |