1971 klassen stillede denne weekend med hele 29 biler, så det var et stort og imponerende felt der kørte ud på banen allerede fredag eftermiddag til deres første tidtagning.
Her kørte de to Cortina kørere sig til 15. og 19. pladserne generelt, hvilket var 2. og 3. pladserne i klasse B3 hvor bilerne hører hjemme i reglementet - hurtigst var Sally med tiden 1:26,913 mens Graabæk kørte 1:29,091.
Keld Graabæk foran Jesper Sally Pedersen - men i resultaterne var det omvendt! (Foto: Motorsporten.dk)
Lørdag middag kørte klassen deres anden tidtagning, og igen var det Sally der satte Graabæk til vægs, de sluttede her på 15. og 22. pladserne med tiderne 1:26,117 og 1:30,046. De var igen på 2. og 3. pladserne i klasse B3.
Sent lørdag eftermiddag var 1971 kørerne ude i deres første løb ved Grand Prix Danmark 2009, det gik over 10 omgange, dem benyttede Sally sig til at køre sig et par pladser frem i feltet, så han kunne krydse målstregen på 13. pladsen.
Endnu bedre gik det for Graabæk der kunne køre sig fire placeringer frem, med det resultat at han sluttede på 15. pladsen.
Det blev endnu en gang til 2. og 3. pladserne i klasse B3.
Jesper Sally Pedersen. (Foto: Motorsporten.dk)
Søndag middag blev det andet løb skudt i gang, og det blev en lang kamp for Sally for at fastholde sin 15. plads, der var ellers rigeligt bud efter den, men han holdt placering frem til målstregen.
Graabæk der startede løbet fra 22. pladsen kæmpede sig frem på 17. pladsen, en fin præstation i Cortina'en med kun 1600cc til rådighed.
Keld Graabæk. (Foto: Motorsporten.dk)
For 4. gang denne weekend sluttede de to Team Sally kørere på 2. og 3. pladserne i klasse B3, hvor det hver gang har været Ford Escort køreren Poul-Erik Dam Larsen der har slået dem. Hr. Nielsen
Læs mere om: Jesper Sally PedersenKeld GraabækPoul-Erik Dam LarsenSally RacingJyllandsringen23/08/09 - Jyllandsringen - Historisk 1971 |