Efter at Jason Watt, Herlev, havde indledt dagen som hurtigste mand i den første frie træning, kom briten i front i den anden frie træning, og da det gjaldt tidtagningen, var han lidt mere end tre tiendedele foran Europamesteren Michel Nykjær, Tappernøje.
Efter at ingen af hans to kørere formåede at kørere hurtigere end James Thompson, lykønskede teamchef fra Chevrolet Motorsport Danmark, Kent Bo Steffensen, briten med sin pole position (Foto: Henning Smed / DanskerBiler.dk)
”Afstanden var ganske god, når man tager konkurrencen i betragtning,” sagde James Thompson. ”I den første træning kørte vi på brugte dæk. I den anden træning anvendte vi helt nye, mens ikke ret mange andre gjorde det, så vi var klar over, at det ville blive tættere i selve tidtagningen. Det blev det også, men vi havde stadig tilstrækkelig med margen.”
”Jeg ved faktisk ikke, hvad der gjorde, at jeg ikke kunne slå James,” ræsonnerede Michel Nykjær efter tidtagningen.”
”Jeg synes ellers, at efter at vi havde problemer under træningerne og havde fået justeret på det hele, så begyndte det at gå rigtigt stærkt. Hondaerne har fået nogle nye motorer, og de har jo altid kørt stærkt hernede på Padborg. Jeg havde håbet, at Chevroletten ville være lidt tættere på. James tog lige det sidste, så vi må nøjes med en toer. Men jeg ved ikke helt, hvad det skyldtes …”
Efter James Thompson og Michel Nykjær bliver det i morgen Henrik Lundgaard, Hedensted, og Jason Watt, Herlev, som starter fra anden startrække.
“Jeg synes, at jeg kørte en god tid i forhold til, hvad der var i bilen, men jeg bliver nødt til at melde mig ind i klubben af personer, som siger, at der for enden af langsiden ikke er fart nok i Seaten lige nu,” sagde Jason Watt.
”De tre biler, der var foran, kan jeg ikke følge med på langsiden, og specielt ikke Hondaen. Hondaen kører fantastisk i svingene, og de har gjort et grundigt stykke arbejde, men når det er sagt, har jeg ikke skyggen af chancen. Det kræver ikke talent at holde gassen i bund og skifte gear, når det røde lys slukker. Det er der, at jeg for alvor mangler noget performance.”
Længere nede i feltet blev der kæmpet hårdt om startplaceringerne til det første kvalifikationsheat, som køres i morgen 12.05. Således var det blot en hundrededel, som adskilte Tom Pedersen, Christiansfeld, og Kasper Jensen, Aalborg, på henholdsvis ellevte- og tolvtepladsen.
”De tider var, hvad jeg forventede, og vi kørte hurtigere end jeg havde regnet med, men jeg er ikke tilfreds, når jeg skal bremse med bilen,” sagde Tom Pedersen. ”Jeg tror, at vi nok bremser 25 meter før en BMW, og en BMW er ikke den bil, der bremser senest. Det er ikke godt nok, men ellers begynder bilen at køre fornuftigt.”
”Igennem hele dagen har jeg døjet med bilen,” forklarede Kasper Jensen. ”Vi har ikke helt kunnet få den til at gøre det, vi gerne ville med de justeringer, vi har gjort gennem to træninger, så det var en knapt så god tidtagning for os. Det er der ikke noget at gøre ved, men vi kan glæde os over, at vi ikke får nogen point i tidtagningen, så jeg skal bare give den noget gas i morgen.”
Læs mere om: James ThompsonPadborg Park09/08/09 - Padborg Park - Danish Touringcar ChallengePadborg Super Prix - DTC - Tidtagning |