Jesper Sally Pedersen klar til at indtage Fælledparken. (Foto: Motorsporten.dk)
Sally valgte at lægge forsigtigt ud i lørdagens tidtagning, da det her var første gang at han skulle både køre i Cortina'en samt på gadebanen i Fælledparken i København.
Det blev til en placering som nummer 26 ud af de 28 startende kørere.
På grund af en fejl med startlisterne til det første løb, der blev kørt lørdag eftermiddag, kom Sally til at starte bagerst.
Sally kæmpede det bedste han og Cortina'en magtede, og efter 11 omgange på den smalle bane kunne han krydse målstregen på en samlet 16. plads, samt på 4. pladsen i den division som bilen hører til i.
Søndag formiddag kørtes anden tidtagning, hvor Sally satsede lidt mere end om lørdagen, nu hvor han kendte både bilen og banen lidt bedre - det resulterede i en startplacering som nummer 20.
Jesper Sally Pedersen på vej rundt Fælledparken. (Foto: Motorsporten.dk)
Eftermiddagens løb strakte sig igen over 11 omgange, og i løbet af dem fik Sally kørt sig op på 15. pladsen generelt, samt på 3. pladsen i divisionen.
"Det er noget helt andet at køre på en gadebane, men det var nu alligevel sjovt at prøve sådan en 'gammel' Cortina", og jeg vil gerne benytte lejligheden til at takke Keld Graabæk for at have givet mig denne mulighed - udtaler Jesper Sally Pedersen, der stadig venter på at hans egen Ford Escort skal blive færdig.
Escort'en gennemgår i øjeblikket en stor renovering, men forventes dog at blive klar til et par historiske løb sidst på sæsonen.
CHGP weekenden var ikke Keld Graabæk's løbsweekend! (Foto: Motorsporten.dk)
Keldt Graabæk der havde udlånt Cortina'en til Sally deltog også selv i Copenhagen Historic Grand Prix med en tilsvarende bil, men desværre udgik han af begge løbene.
| | | | | | Jesper Sally Pedersen. (Foto: Motorsporten.dk) |
Hr. Nielsen
Læs mere om: Jesper Sally PedersenKeld GraabækFælledparken02/08/09 - Fælledparken - Historisk 1971 |