Indtil videre er det dog helt klart fra Red Bulls side at der ikke er nogen af kørerne der underordnet den anden - og sådan skal det være, hvis man kigger på det som en sport, fremfor en forretning. Så længe begge har muligheden for at vinde, skal de være frie til at forfølge den mulighed.
På et eller andet tidspunkt vil der sandsynligvis kun være den ene af dem, der kan nå Button og lige nu drejer kampen i Red Bull sig om hvem af dem det skal være. Og jo før den ene kan få bragt sig klart i spidsen, jo bedre for ham. Men det kræver i vid udstrækning at man udover egne resultater også skal satse på den andens uheld, sådan som pointreglerne er skruet sammen.
Og hvem af Red Bull kørerne har overtaget, hvis nogen? Sebastian Vettel er en lille gulddreng, der er stormet ind i Formel 1 og for hvem karrieren indtil nu kun har gået en vej - fremad. Han virker tilforladelig og som om han har den ro, der skal til, hvis tingene begynder at gå den anden vej. Men førend det er prøvet, kan man ikke vide det. Derfor er det spændende hvordan han reagerer på en højtflyvende Mark Webber.
Australske Mark Webber har efterhånden en hel del erfaring i Formel 1. Og mens Vettel har reddet på en ubrudt bølge af succes, er det ligefør Webber har haft en ligeså ubrudt bølge af fiasko. Fra starten af hans karriere, hos Minardi, var det tydeligt at talentet var stort. Men gennembruddet kom bare aldrig. To sæsoner hos Williams, et team der ellers passede godt til den kontante Webber, blev langtfra den succes som begge parter havde håbet. Og da han så skiftede til Red Bull lignede han egentlig mest en kører der havde givet op og nu skulle have det bedste ud af hvad han nu kunne få fat i. Men Webber valgte rigtig og hans tålmodighed er nu blevet belønnet - og samtidig har han fået Vettel som holdkammerat!
At vinde sin første sejr, kan for mange være den store mur der skal gennembrydes for at talentet bryder helt ud. Og det kan meget vel ske for Mark Webber.
Uanset hvad, så bliver kampen internt i Red Bull, ganske intens.
Hos Brawn er rollefordelingen mere klar, Button er manden der skal være mester og Barrichello er manden der skal forsøge at snige sig indenom Red Bull og vinde en sejr eller to. At der er intern kamp i Red Bull er så klart til Brawns fordel, både i de enkelte løb, men allermest i den samlede stilling.
Men i Ungarn er det langtfra sikkert at vinderen skal findes i feltets to bedste biler. Banen er snørklet og hestekræfter og tophastighed er sådan set ikke så væsentlige her. Så måske Ferrari, der på det seneste har bevæget sig fremad, eller McLaren, der vist også er på rette vej, kan væe med i kampen om en sejr. Jo flere biler der melder sig ind i topstriden i de enkelte løb, jo bedre for Button, for jo mere sikker er hans forspring.
Den store overraskelse i Tyskland var Force India - og her skal det blive spændende at se om de kan gøre det en gang til - eller om det i virkeligheden bare var hændeligt.
Længere nede i feltet er både Toyota og BMW ved at synke. BMW klarede sig fremragende sidste år, mens Toyota var godt med fra starten i år. Men det er ikke blevet til ret meget for nogen af dem alligevel. Og på det seneste har det virket til at de måske snart får selskab af Renault, der til tider også virker som om de har svært ved at holde sig flydende.
En del af grunden kan måske findes i at nogle af holdene er begyndt at tænke på næste år. Det gjorde Honda - nu Brawn - jo ret tidligt i 2008 og det har jo givet pæn succes. Men vi skal helst ikke ende der, hvor teamsene kaster håndklædet i ringen allerede i sommerperioden, hvis ikke de har chancer for VM - så kan man ligeså godt få afviklet Formel 1 i forårsmånederne!
Der er masse af spændende ting at følge i løbet på søndag - men forvent ikke meget spænding på banen. Hungaroring lægger ikke op til dueller og overhalinger, eller godt racerløb for den sags skyld. Selvfølgelig kan man nævne et par eksempler på spændende begivenheder der, i de 23 år løbet har været kørt. Og det er netop det der er problemet - det kan faktisk lade sig gøre at huske alle de spændende begivenheder... Martin Møller-Thomsen
Læs mere om: Hungaroring26/07/09 - Hungaroring - Formel 1 - FIA F1 |