Under en træningssession fredag aften blev bilen påkørt af en konkurrent, og skaderne var så store, at det umiddelbart ikke syntes muligt at få bilen klar til næste formiddag.
(Foto: GRC Racing)
Kofangere, skærme, to døre og 3 af 4 hjulophæng var enten væk eller smadret til uigenkendelighed.
Ingen personer kom til skade ved uheldet, som begge kørere oplevede på nærmeste hold. Harald kørte nemlig en taxitur med Erik i BMW'en, der til anledningen havde fået monteret passagersæde. Erik havde ikke tidligere kørt på Nürburgring i BMW'en, og han fik således set den fra sin værste side fra start.
(Foto: GRC Racing)
Da bilen var blevet transporteret tilbage til pitten viste Dominik Spano's mekanikerteam at de er lavet af et andet stof end de fleste. De satte sig for at knokle igennem for at få bilen klar til næste morgen, og stik imod alle odds lykkedes det.
(Foto: GRC Racing)
Trængslerne var ikke overstået endnu
I den kombinerede træning og kvalifikation lørdag formiddag nåede Harald at køre præcis én omgang og dermed få bilen kvalificeret da der opstod problemer med såvel bremserne som det elektriske system.
Reguleringen af bremsebalancen var tilsyneladende blevet skadet under fredagens havari ligesom styringen af elektroniken var praktisk talt ikke eksisterende.
(Foto: GRC Racing)
Syv minutter før pitudkørslen blev lukket var bilen klar til kamp. Som en naturlig konsekvens af den amputerede kvalifikation startede Erik bagest i gruppen og kørte sit stint med stabile omgangstider. Små to timer inde i løbet tog Harald over og skulle egentlig have kørt til løbet var færdig kl. 16.20. Så langt var der dog ingen der nåede.
(Foto: GRC Racing)
Knap en halv time før det ternede flag skulle have været viftet blev løbet afbrudt. Dele af banen var blevet ramt af styrtregn, og bilerne forulykkede til højre og venstre.
Harald holdt dog BMW'en på banen og endnu en podieplacering var en realitet.
(Foto: GRC Racing)
Se flere billeder på www.grc-racing.com
GRC Racing Peter Hindsgaul Læs mere om: GRC RacingNürburgring |