Udover Tom Kristensen's Audi på 2. pladsen, er de 'danske' bilers placeringer følgende nu:
9. pl. LMP1 Audi #15 - Christian Bakkerud
14. pl. LMP2 Porsche #31 - Team Essex - Casper Elgaard og Kristian Poulsen
21. pl. GT1 Corvette #63 - Jan Magnussen
23. pl. LMP2 Zytek #32 - Juan Barazi
39. pl. GT2 Ferrari #89 - Allan Simonsen
Team Essex #31 er i øjeblikket 8,672 sekund bag Team Goh #5 på henholdsvis 1. og 2. pladserne i LMP2 klassen. Jan Magnussen er i øjeblikket kører i Corvette #63 fører GT1 klassen.
21:10
Den førende bil #9 Peugeot 908 HDi FAP raceren fra Peugeot Sport Total teamet runder som den første 100 omgange på Le Mans banen.
49,504 og 1:23,604 kommer de to Audi #1 og #2 op på 100 omgange.
21:15
Tom Kristensen overtager Audi #1 efter Rinaldo Capello.
21:20
Emmanuel Collard i Team Essex Porsche #31 haler nu hurtigt ind på Team Goh #5 Porschen - der er nu få sekunder mellem dem.
20:24
Begge Porsche racere i pit samtidig, og der var ikke 10 meter mellem dem.
Team Goh skifter kører, Team Essex nøjes med at tanke, og overtager dermed 1. pladsen i LMP2 klassen.
21:25
Tom Kristensen i Audi #1 har kørt sig op på omgangshøjde med med den førende Peugeot #9 - der er nu kun 1:27,200 mellem dem.
21:30
Audi #2 er kørt af banen, og baglæns ind i dækbarrieren, den bil kommer ikke med i løbet igen! Det var Lucas Luhr da sad i #2 raceren da den kørte galt.
Med Audi #2 ude af løbet, og #3 stadig holdende i pitten med turbo problemer (den nåede kun at køre 30 omgange), er der nu reelt kun en Audi tilbage i løbet, det er #1 der i øjeblikket køres af Tom Kristensen og som ligger på 2. pladsen, han er 1:32,008 fra 1. pladsen.
21:35
Jan Magnussen foretager et tankstop i Corvette #63 der i øjeblikket er på en samlet 20. plads, samt på 1. pladsen i GT1 klassen.
21:45
Tom Kristensen haler ind på Peugeot #9, Audi #1 er nu 1:30,364 fra 1. pladsen - kun de to førende biler er på omgangshøjde, og de har kørt 108 omgange.
Lyset begynder nu at svinde over Le Mans banen.
Først nu er Lucas Luhr steget ud af Audi #2 - han har opgivet at få den fragtet tilbage til pitten.
22:00
Ed afslutningen af den 7. time, er det stadig Peugeot #9 der fører løbet, den er i øjeblikket 1:37,972 foran Audi #1 på 2. pladsen.
Den ene af Luc Alphand's Corvetter er lige kørt af banen, og er blevet svært beskadiget, den kommer næppe ud og køre mere i dette løb.
Stillingen efter 7. time:
|
Pl. |
# |
Kl. |
Team |
Mærke |
Omg. |
|
1 |
9 |
LMP1 |
Peugeot Sport Total |
Peugeot 908 HDi FAP |
113 |
2 |
1 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R15 TDI |
113 |
3 |
8 |
LMP1 |
Team Peugeot Total |
Peugeot 908 HDi FAP |
112 |
|
4 |
17 |
LMP1 |
Pescarolo Sport |
Peugeot 908 HDi FAP |
111 |
5 |
008 |
LMP1 |
Aston Martin Racing |
Lola B09/60-Aston Martin |
111 |
6 |
007 |
LMP1 |
AMR Eastern Europe |
Lola B09/60-Aston Martin |
111 |
|
7 |
14 |
LMP1 |
Team Kolles |
Audi R10 TDI |
110 |
8 |
15 |
LMP1 |
Team Kolles |
Audi R10 TDI |
109 |
9 |
11 |
LMP1 |
Team ORECA Matmut AIM |
ORECA 01-AIM |
109 |
|
10 |
16 |
LMP1 |
Pescarolo Sport |
Pescarolo 01-Judd |
109 |
11 |
13 |
LMP1 |
Speedy Racing Team Sebah |
Lola B08/60-Aston Martin |
108 |
12 |
7 |
LMP1 |
Team Peugeot Total |
Peugeot 908 HDi FAP |
107 |
|
13 |
31 |
LMP2 |
Team Essex |
Porsche RS Spyder |
107 |
14 |
10 |
LMP1 |
Team ORECA Matmut AIM |
ORECA 01-AIM |
107 |
15 |
5 |
LMP2 |
NAVI Team Goh |
Porsche RS Spyder |
107 |
|
16 |
12 |
LMP1 |
Signature Plus |
Courage LC70-Judd |
106 |
17 |
33 |
LMP2 |
Speedy Racing Team Sebah |
Lola B09/80-Judd |
105 |
18 |
2 |
LMP1 |
Audi Sport North America |
Audi R15 TDI |
104 |
|
19 |
6 |
LMP1 |
Team LNT |
Ginetta Zytek 09S |
103 |
20 |
25 |
LMP2 |
RML |
Lola B09/86-Mazda |
102 |
21 |
63 |
GT1 |
Corvette Racing |
Corvette C6.R |
101 |
|
22 |
32 |
LMP2 |
Barazi Epsilon |
Zytek 07S |
101 |
23 |
4 |
LMP1 |
Creation Autosportif |
Creation Judd |
101 |
24 |
30 |
LMP2 |
Racing Box SRL |
Lola B09/80-Judd |
101 |
|
25 |
64 |
GT1 |
Corvette Racing |
Corvette C6.R |
101 |
26 |
41 |
LMP2 |
GAC Racing Team |
Zytek 07S |
100 |
27 |
35 |
LMP2 |
OAK Racing |
Pescarolo 01-Mazda |
100 |
|
28 |
72 |
GT1 |
Luc Alphand Aventures |
Corvette C6.R |
99 |
29 |
73 |
GT1 |
Luc Alphand Aventures |
Corvette C6.R |
99 |
30 |
24 |
LMP2 |
OAK Racing |
Pescarolo 01-Mazda |
98 |
|
31 |
23 |
LMP1 |
Strakka Racing |
Ginetta Zytek 09S |
98 |
32 |
82 |
GT2 |
Risi Competizione |
Ferrari F430 GT |
97 |
33 |
76 |
GT2 |
IMSA Performance Matmut |
Porsche 911 GT3 RSR |
96 |
|
34 |
92 |
GT2 |
JMW Motorsport |
Ferrari F430 GT |
96 |
35 |
97 |
GT2 |
BMS Scuderia Italia SPa |
Ferrari F430 GT |
95 |
36 |
80 |
GT2 |
Flying Lizard Motorsport |
Porsche 911 GT3 RSR |
95 |
|
37 |
89 |
GT2 |
Hankook Team Farnbacher |
Ferrari F430 GT |
95 |
38 |
85 |
GT2 |
Snoras Spyker Squadron |
Spyker C8 Laviolette |
95 |
39 |
83 |
GT2 |
Risi Competizione |
Ferrari F430 GT |
95 |
|
40 |
84 |
GT2 |
Team Modena |
Ferrari F430 GT |
94 |
41 |
99 |
GT2 |
JMB Racing |
Ferrari F430 GT |
94 |
42 |
78 |
GT2 |
AF Corse SRL |
Ferrari F430 GT |
94 |
|
43 |
87 |
GT2 |
Drayson Racing |
Aston Martin Vantage |
94 |
44 |
70 |
GT2 |
IMSA Performance Matmut |
Porsche 911 GT3 RSR |
92 |
45 |
96 |
GT2 |
Virgo Motorsport |
Ferrari F430 GT |
92 |
|
46 |
009 |
LMP1 |
Aston Martin Racing |
Lola B09/60-Aston Martin |
92 |
47 |
81 |
GT2 |
Team Advanced Engineering |
Ferrari F430 GT |
89 |
48 |
3 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R15 TDI |
77 |
|
49 |
39 |
LMP2 |
Kruse-Schiller Motorsport |
Lola B07/46-Mazda |
69 |
50 |
66 |
GT1 |
Jetalliance Racing GmbH |
Aston Martin DBR9 |
69 |
51 |
75 |
GT2 |
Endurance Asia Team |
Porsche 911 GT3 RSR |
66 |
|
52 |
26 |
LMP2 |
Bruichladdich Bruneau |
Radical-AER |
65 |
53 |
40 |
LMP2 |
Quifel-ASM Team |
Ginetta Zytek 09S |
46 |
54 |
77 |
GT2 |
Team Felbermayr-Proton |
Porsche 911 GT3 RSR |
24 |
|
55 |
68 |
GT1 |
JLOC |
Lamborghini Murcielago |
1 |
|
Hr. Nielsen
Læs mere om: Le Mans13/06/09 - Le Mans - Le Mans |