Rallyet i Hammel er en kombination af nogle lange prøver før middag og en række korte prøver eftermiddag, som giver i alt 130 Km hastighedsprøver. Det giver nogle udfordringer for Hammer-motorsports Mitsubishi Evo IX og de to kører.
Efter at have vasket og vasket alt mudderet ud af bilen efter DM i Schleswig, er Hammers Mitsubishi nu klar til udfordringerne der venter.
Bilen er blevet serviceret, og et par forbedringer er blevet lavet i tiden siden sidste løb.
2. kører Marc Troels Smith:
(Foto: Michael Iversen)
Det bliver et meget koncentreret rally vi skal over og kører i Hammel. Vi ved, at vi virkelig skal hænge i, hvis vi skal være med i toppen til dette rally og give max gas fra starten af.
Prøverne efter middag er absolut ikke noget for vores biltype, men vi har tænkt os at køre vores chance.
Hammer-motorsport har fra starten haft utrolig meget fokus på at udvikle bilen og så se på resultaterne bagefter. Nu er bilen ved at være der hvor den skal være, så Hammer/ Ackermann er derfor begyndt at se lidt på hvor konkurrenterne er i forholdt til dem selv.
Peter Ackermann:
(Foto: Michael Iversen)
Vi har fra starten af haft fokus på at udvikle en rallybil der passede til K. Hammer og så måtte placeringerne komme i anden række. Bilen er nu ved at være på plads og nu skal opmærksomheden rettes imod vores placering.
Max Christensen og Dorthe Ravn viste stor styrke ved første afdeling i Tyskland og vi ved at både Christian Jensen og Karl-Åge vil blive dus med deres Super 2000 biler. De viste jo stor fremgang i netop første afdeling. Endelig er der jo også en Ib Kragh, der jo som alle ved, kører motorløb for at vinde og absolut har mulighed for det i hans Fiat Punto Super 2000.
Så der er nok udfordringer for os at tage fat på.
Teamet pakker i skrivende stund de sidste ting ned og glæder sig til at komme over til det jyske og køre noget motorløb.
Hammer-Motorsport Michael Iversen Læs mere om: Klaus HammerMarc Troels-SmithHammer MotorsportHammel06/06/09 - Hammel - DM Rally |