Vi kvalificerede os i første startrække som nr. 4, nærmest i Hondaland… ud af de 6 første var 5 Hondaer… uha…
(Foto: HardingRacing / Team Suzuki Danmark)
Til løb 1 kom jeg skidt af sted og var 7 er i første svin. Jeg skulle afprøve noget af den nye elektronik, men den virkede ikke rigtigt efter hensigten, jeg fik hurtigt arbejdet mig op på en 3 plads og var klar til at tage kampen op mod Steven Tirsgaard og Jan Jespersen, men Steen Hansen som nu var 4 er var indstillet på noget andet…. det blev en sjov og spændende kamp, som dog blev afgjort af de langsomkørende vi overhalede. Det virker lidt som om at de tror at de skal kæmpe mod os når vi overhalder dem med en omgang, i stedet for at give plads. Det faldt ud til Steens fordel og jeg sluttede som nr. 4. Meget ærgerlig, men sådan er race (Udtalt af John Nielsen) når han kører ind i andre…
(Foto: HardingRacing / Team Suzuki Danmark)
Til løb 2 kom jeg godt af sted, var 3er i første sving, min pit makker Kenn Jensen havde lavet en superstart og var 2er efter Jan Jespersen. Jeg var uden om Kenn inden første omgang var slut og nu gjaldt det Jan.
Jeg fik bremset mig forbi ham på langsiden og førte vel en 3-4 omgange inden vi rigtigt begyndte at bytte pladser. Det var en super kamp, men min største force for enden af langsiden i indbremsningen, kom aldrig igen til nytte, da Jan var hurtigere en mig ud på langsiden, så det endte med at jeg kom i mål, en cykel længde efter Jan. Men vigtigst af alt…. nu var vi med og ikke som på Jyllandsringen, bare én som var med.
(Foto: HardingRacing / Team Suzuki Danmark)
Vi havde fået lavet nogle ændringer på cyklen til weekenden, den var blevet trimmet ind og var nu meget mere kørebar, fået lidt flere heste, så den kunne følge med de andre og vi havde arbejdet med affjedringen og motorstyringen.
Et er at have mange hestekræfter, men hvis motorcyklen ikke er trimmet ind til dem, så er det svært at få overført kræfterne til baghjulet, det virker til at vi er kommet rigtigt langt med det, den er lækker blød på gassen…. hvis man kan tale om det med så mange kræfter.
(Foto: HardingRacing / Team Suzuki Danmark)
Vores hængeparti er uro i cyklen og vi arbejder som besatte sammen med Hyperpro på at få det ændret, men vi mangler data og køretid på cyklen for at løse problemet. Vi kører til IDM i næste weekend, men en ny type bagdæmper, som vi mener kan løse problemet. Vi troede vi havde løst Jyllandsringens problem, men da jeg øgede tempoet kom det tilbage.
(Foto: HardingRacing / Team Suzuki Danmark)
Vi ser frem til at teste videre på cyklen.
HardingRacing / Team Suzuki Danmark Læs mere om: Thomas Harding NielsenPadborg Park24/05/09 - Padborg Park - Super Challenge |