Elektriske problemer gjorde livet surt for Peter Vesti og hans team, da man kørte første afdeling på Jyllands-Ringen. De problemer fik man løst inden det i weekenden skulle køres på Padborg Park. Men så dukkede der nye problemer op.
Peter Vesti foran Lars Schonemann (Foto: Motorsporten.dk)
Det første problem kom allerede under den første tidtagning. Brændstoftilførslen var hel gal, og Peter Vesti måtte køre i pit. Det viste sig at dyserne i indsugning havde det meget dårligt. De blev så efterfølgende skiftet. Overgangen til E85 brændstof kan være årsagen til denne fejl.
Peter Vesti (Foto: Motorsporten.dk)
Anden tidtagning forløb for så vidt uden de større problemer. Dog kørte motoren ikke helt optimalt da man ikke kunne få afprøvet motoren ordentligt med de nye dyser. Alligevel fik Peter Vesti kørt ottende hurtigste tid.
Starten på første heat gik for så vidt godt, men det skulle hurtigt slutte igen. 2 forankørende konkurrenter kom i karambolage med hinanden, og det så uheldigt at den ene efter en flyvetur landede direkte foran Peter Vesti. Et sammenstød var derfor uundgåeligt. Det kostede fronten på Peter Vestis bil.
Peter Vesti på i pit efter uheldet i første heat (Foto: Motorsporten.dk)
Det lykkedes desværre ikke for Peter Vesti at få fremskaffet en ny front til bilen rettidigt til andet heat. Men alle skarpe kanter og hjørner blev fjernet, og efter et syn hos den tekniske kontrol, blev bilen godkendt til at køre andet heat. Uden front lykkedes det på fremragende vis Peter Vesti at køre sig ind på en samlet ottendeplads. Det giver lidt point på kontoen. Og ikke mindst i SP4 klassen hvor Peter Vesti deltager. Inden næste løb venter der nu noget udbedringsarbejde for Peter Vesti og hans i øjeblikket hårdt arbejdende team.
Peter Vestis bil uden front i andet heat (Foto: Motorsporten.dk) Dons
Læs mere om: Peter VestiPadborg Park24/05/09 - Padborg Park - Special Saloon |