Allerede i lørdagens træning fik Anders noget at tænke over, da Bruno kørte sig ind på fjerdepladsen, mens BMW’en måtte nøjes med niendepladsen 1,2 sekund efter. Opsætningen blev gennemgået og alting finjusteret inden tidtagningen senere på dagen.
I tidtagningen kørte Anders 0,5 sekund hurtigere, men alle andre havde også benyttet ventetiden til at trimme bilerne, så det blev kun til en startplacering som nummer ti. Den vigtigste konkurrent var rykket ned på syvendepladsen, og dermed blev målet i første omgang bare at komme forbi ham. Kunne der lægges luft ned til den orange Peugeot 307 ville det være optimalt, da det altid er sjovere at have lidt at give af.
Der var god kamp om pladserne. (Foto: Gripping Media)
Da starten gik blev baghjulstrækkets fordele udnyttet til det sidste og bilen skød et par pladser frem inden første sving. Bruno fik til gengæld ikke den bedste start, så umiddelbart kunne det se ud til at første mål var nået og nu bare skulle holdes hjem. Med den attraktive sjetteplads indenfor rækkevidde blev næste mål lynhurtigt at komme i første startrække til andet heat. Det lykkedes også, men så begyndt Nick Reimersø at presse på. For tilskuerne kom der nu et par omgange med tæt kørsel og angreb for enden af langsiden, men det kneb hver gang at få Suzuki’en helt tæt nok på. En periode med Safety Car gav Nick chancen for at placere sig helt tæt på BMW’en og dermed have den perfekte udgangssituation, når løbet blev givet frit. Det blev til et par meget seriøse angreb, men efter et par omgange var det tydeligt, at kun en kørerfejl ville lade døren stå åben. Da flaget faldt var sjettepladsen hjemme, men den blev vekslet til en femteplads da en konkurrent fik en tidsstraf for at starte lidt for hurtigt. Bruno endte på ottendepladsen og dermed var der kommet ekstra point på kontoen, men bedst af det hele, så skulle Bruno starte helt nede på fjerde startrække.
I andet heat blev rollerne byttet lidt om, da det lykkedes Nick Reimersø at få Suzuki’en forrest gennem første sving. En god del af heatet gik med en tæt kamp, hvor god kørsel fra Nick gjorde det umuligt at komme forbi. Til gengæld betød den tætte kamp, at de bagvedliggende kørere fik muligheden for at liste sig tættere på bortset fra Kent Iversen, der i vanlig stil kom buldrende op gennem feltet og gerne ville forbi. Over et par omgange måtte Anders flytte opmærksomheden til den rødskæggede skraldemand for at afvise de gentagne angreb. Opgaven lykkedes og Kent blev bagved i resten af løbet.
Kent Iversen forsøgte hårdt. (Foto: Gripping Media)
- I første heat kørte Nick virkelig fair og lod være med at presse så hårdt, at vi stødte sammen, og det var samme taktik jeg brugte her. Jeg ville gerne stå øverst på skamlen, men jeg ville ikke sætte hverken min eller Nick’s placering over styr ved at oversatse, fortalte en meget tilfreds Anders efter løbet. I pointstillingen er der nu ti point ned til Bruno på fjerdepladsen, men kun fem point op til Peter Olsen på andenpladsen, så der er lagt op til en rigtig dyst på Jyllands-Ringen om tre uger til DM-finalen: - Man skal aldrig være sikker på noget i motorsport, men det er helt sikkert, at jeg vil køre efter at få sølvmedaljen med hjem.
Belønningen for god kørsel. (Foto: Gripping Media)
Glæden over de gode resultater blev dog for en tid sat i skygge over teamkammeraten Jesper Ternvalts uheld. Heldigvis gik der kun kort tid inden der kom besked om, at det ikke var noget alvorligt, og dermed kunne teamet sætte kursen mod Sjælland med ro i sindet. Nu går der lige et par uger med forberedelser inden et topmotiveret hold stiller op på Jyllands-Ringen for at køre om andenpladsen i mesterskabet. – Det vil være den bedste tak jeg kan give holdet og mine sponsorer for deres indsats i år. Gripping Media ApS Læs mere om: Anders MajgaardJA MotorsportPadborg Park21/09/08 - Padborg Park - Advan Cup - DM |