(Foto: Natascha Theisen)
Men i selve 1000 km løbet gik det galt. Lars Erik startede i bilen og holdt fjerdepladsen ind til en Corvette fra den hurtigere GT1-klasse ramte ham på anden omgang, Porschen spandt 360 grader og Lars Erik fik lov til at agere agterlanterne i feltet.
Lars Erik satte fart i bilen og nåede at indhente og overhale en konkurrent inden Richard Westbrook kom i bilen. Han kørte teamet op på en fjerdeplads inden Allan Simonsen kom bag rattet. Her sad han fire-fem omgange indtil koblingen gik i stykker og bilen strandede ude på banen.
(Foto: Natascha Theisen)
- Farten var der i bilen i dag, vi havde lidt problemer med at dækkene var hurtige i fem omgange og derefter blev dårligere. Men havde det ikke været for koblingen, vil vi have kæmpet om en podieplads, lyder det fra Lars Erik, på vej hjem fra Nürburgring.
Og han får ikke lov til at restituere lang tid, for om 14 dage deltager han i det største standardvognsracerløb i Østen. Merdeka Millennium Endurance på Sepang-banen i Malaysia. Hvor han skal køre sammen med Mokhzani Mahathir og Sven Herberger, som Lars Erik vandt løbet generelt med sidste år.
- Jeg glæder mig til den gode stemning derude og fordi jeg kommer som vinder af sidste års løb. 12-timers løbsdistancen passer mig godt. Det er den perfekte arbejdsdag, man står op om morgenen, kører ræs i 12 timer og går i seng, afslutter den danske racerkører over mobilen.
PR Lars Hjulspind Læs mere om: Allan SimonsenLars Erik Nielsen Richard WestbrookNürburgring17/08/08 - Nürburgring - Le Mans Series |