(Foto: Natascha Theisen)
Det positiv overraskende i dette løb er for Peugeot at de får begge biler igennem løbet, og det må få Audi til at indse at de skal lave en ny LMP1 hvis de vil være med helt fremme i denne klasse.
En anden positiv ting i dette løb var at Charouz Racing System gennemførte som den hurtigste Benzin bil, og til trods for tekniske drillerier undervejs så kom teamet igennem løbet uden for alvor at være preset af teamet bagved.
(Foto: Natascha Theisen)
LMP2 er klassen hvor Team Essex deltager og de har aldrig lagt skjul på det høje ambitionsniveau de har, og derfor er det nok lidt skuffende at de måtte ’nøjes’ med en 3. Plads i klassen, men en af forklaringerne på dette skal findes i at bilen røg af banen knapt to timer inde i løbet, og var fanget i gruset.
(Foto: Natascha Theisen)
De blev hevet fri men tabte en del tid på den episode. Herfra var det op ad bakke og de kæmpede og bruget over de 1000 kilometer kun 6 Minutter og 22,693 sekunder i pitlane, hvilket er helt på højde med de andre topteam, så vi kan kun gætte på hvor Team Essex havde været hvis ikke de var røget ind i dette uheld. Vinderen af LMP2 klassen var Van Merksteijn Motorsport med Saulnier Racing på 2. Pladsen.
(Foto: Natascha Theisen)
Barazi Epsilon endte ca. midt i LMP2 feltet.Teamet kæmpede igennem løbet med flere spin og tekniske problemer med bilen, så de skal vist være tilfredsse med at være kommet igennem løbet.
GT1 klassen blev en rodet forestilling med Team Modena som vinder og Luc Alphand Aventures på anden pladsen, men vinderen var mere end 30 omgange foran nummer to og endnu flere omgang foran nummer 3, så det van den mindst skadede GT1 racer der vandt.
(Foto: Natascha Theisen)
GT2 klassen blev en trist oplevelse for Lars Erik Nielsen og Allan Simonsen. Efter en fornuftig kvalifikation blev raceday en sand nedtur, hvor blen allerede på en af de første omgange blev ramt og spandt rundt. De kom dog tilbage men med et større tidtab til følge. Herefter kæmpede de hård, men forgæves for 3 timer og 40 minutter inde i løbet var det hele slut. Bilen blev parkeret ude på banen med en mekanisk defekt, og dermed var de ude af løbet.
(Foto: Natascha Theisen)
Til gengæld var der glæde hos Virgo Motorsport der vandt løbet i deres Ferrari F430 GT foran Team Felbermayr-Proton og Imsa Performance Matmut.
12., 13. Og 14. September køres årets sidste Le Mans series løb, og det sker på Silverstone i England
(Foto: Natascha Theisen)
|
Pl |
Nr |
Klasse |
Team |
Bil |
Omg |
Tid |
|
1 |
8 |
LMP1 |
Team Peugeot Total LAMY |
Peugeot 908 Hdi-FAP |
195 |
5:44:58.174 |
2 |
7 |
LMP1 |
Team Peugeot Total |
Peugeot 908 Hdi-FAP |
195 |
5:45:14.335 |
3 |
2 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R10 TDI |
194 |
5:45:54.260 |
|
4 |
1 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R10 TDI |
194 |
5:46:23.149 |
5 |
10 |
LMP1 |
Charouz Racing System |
Lola Aston Martin |
189 |
5:45:11.922 |
6 |
5 |
LMP1 |
Team Oreca Matmut |
Courage-Oreca Judd |
188 |
5:46:28.926 |
|
7 |
34 |
LMP2 |
Van Merksteijn Motorspor |
Porsche RS Spyder |
188 |
5:46:47.256 |
8 |
15 |
LMP1 |
Creation AIM |
Creation -Aim |
187 |
5:45:24.521 |
9 |
35 |
LMP2 |
Saulnier Racing |
Pescarolo Judd |
184 |
5:46:23.133 |
|
10 |
31 |
LMP2 |
Team Essex |
Porsche RS Spyder |
184 |
5:46:45.293 |
11 |
46 |
LMP2 |
Embassy Racing |
WF01 Zytek |
183 |
5:46:10.682 |
12 |
40 |
LMP2 |
Quifel ASM Team |
Lola AER |
182 |
5:46:20.679 |
|
13 |
25 |
LMP2 |
RML |
Lola MG |
181 |
5:45:31.209 |
14 |
45 |
LMP2 |
Embassy Racing |
WF01 Zytek |
180 |
5:45:24.054 |
15 |
32 |
LMP2 |
Barazi Epsilon |
Zytek 07S |
180 |
5:46:20.393 |
|
16 |
33 |
LMP2 |
Speedy Racing Team Seba |
Lola Judd |
179 |
5:45:57.067 |
17 |
41 |
LMP2 |
Trading Performance |
Zytek 07S |
179 |
5:46:01.529 |
18 |
17 |
LMP1 |
Pescarolo Sport |
Pescarolo Judd |
176 |
5:45:31.837 |
|
19 |
18 |
LMP1 |
Rollcentre Racing |
Pescarolo Judd |
175 |
5:45:01.535 |
20 |
59 |
LMGT1 |
Team Modena |
Aston Martin DBR9 |
172 |
5:45:19.408 |
21 |
44 |
LMP2 |
Kruse Schiller Motorsport |
Lola Mazda |
172 |
5:45:34.339 |
|
22 |
14 |
LMP1 |
Creation AIM |
Creation Aim |
172 |
5:46:19.724 |
23 |
27 |
LMP2 |
Horag Racing |
Porsche RS Spyder |
170 |
5:46:09.385 |
24 |
96 |
LMGT2 |
Virgo Motorsport |
Ferrari F430 GT |
169 |
5:46:26.746 |
|
25 |
77 |
LMGT2 |
Team Felbermayr-Proton |
Porsche 997 GT3 RSR |
167 |
5:45:17.497 |
26 |
76 |
LMGT2 |
Imsa Performance Matmut |
Porsche 997 GT3 RSR |
167 |
5:46:14.998 |
27 |
99 |
LMGT2 |
JMB Racing |
Ferrari F430 GT |
166 |
5:46:20.787 |
|
28 |
85 |
LMGT2 |
Snoras Spyker Squadron |
Spyker C8 Laviolette |
165 |
5:44:59.859 |
29 |
75 |
LMGT2 |
Imsa Performance Matmut |
Porsche 997 GT3 RSR |
164 |
5:45:02.931 |
30 |
4 |
LMP1 |
Saulnier Racing |
Pescarolo Judd |
164 |
5:45:08.340 |
|
31 |
98 |
LMGT2 |
JMB Racing |
Ferrari F430 GT |
163 |
5:46:15.460 |
32 |
95 |
LMGT2 |
James Watt Automotive |
Porsche 997 GT3 RSR |
162 |
5:46:14.253 |
33 |
20 |
LMP1 |
Epsilon Euskadi |
Epsilon Euskadi Judd |
160 |
5:45:25.172 |
|
34 |
26 |
LMP2 |
Bruichladdich Radical |
Radical AER |
159 |
5:46:14.766 |
35 |
88 |
LMGT2 |
Team Felbermayr-Proton |
Porsche 997 GT3 RSR |
157 |
5:45:03.442 |
36 |
90 |
LMGT2 |
Farnbacher Racing |
Ferrari F430 GT |
156 |
5:45:09.053 |
|
37 |
72 |
LMGT1 |
Luc Alphand Aventures |
Corvette C6.R |
140 |
5:46:11.334 |
|
Ikke fuldført |
|
38 |
3 |
LMP1 |
Scuderia Lavaggi |
Lavaggi AER |
110 |
5:46:03.845 |
39 |
6 |
LMP1 |
Team Oreca Matmut |
Courage-Oreca Judd |
167 |
5:42:46.701 |
40 |
21 |
LMP1 |
Epsilon Euskadi |
Epsilon Euskadi Judd |
163 |
5:39:15.438 |
|
41 |
94 |
LMGT2 |
Speedy Racing Team |
Spyker C8 Laviolette |
145 |
5:06:19.148 |
42 |
55 |
LMGT1 |
IPB Spartak Racing |
Lamborghini |
131 |
4:26:15.804 |
43 |
37 |
LMP2 |
WR / Salini |
WR Zytek |
126 |
5:32:42.653 |
|
44 |
91 |
LMGT2 |
Farnbacher Racing |
Porsche 997 GT3 RSR |
101 |
3:30:37.652 |
45 |
16 |
LMP1 |
Pescarolo Sport |
Pescarolo Judd |
97 |
3:12:29.679 |
46 |
73 |
LMGT1 |
Luc Alphand Aventures |
Corvette C6.R |
50 |
1:41:40.697 |
|
Vejgaard
Læs mere om: 17/08/08 - Nürburgring - Le Mans Series |