Inden havde Kasper på bare 23 omgange vist stor klasse og demonstreret, at han virkelig kan håndtere den store Superleague Formula racer, der med en 12-cylindret 4,2 liters motor, der yder 750 hk, er noget af det mest potente inden for formelsport i dag.
– Det er en rigtig herrebil. Den er tung og noget større end f.eks. Formel1. Derfor stiller den også virkelig store krav til fysikken og i bagende sol med 38 grader gjorde det ikke forholdende nemmer, siger Kasper Andersen, der dog hurtigt følte sig godt hjemme i den nye store racer, og allerede på førstedagen kørte lige op med de mere erfarne testkørere I klassen.
(Foto: KA-Racing)
- Det gik rigtig godt i betragtning af, at det var første gang jeg sad i raceren og var på banen. Desværre gik der ild i den racer jeg testede, da en af de andre testkørere var på banen, og da han ikke fik trykket på nødknappen og udløst sluknings udstyret brændte den simpelthen helt op. Derfor kom jeg ikke ud at køre på andendagen og tredjedagen, hvor jeg på nye dæk kunne havde gjort det endnu bedre, siger Kasper Andersen.
Kaspers korte performance i Superleague Formula var dog så god, at flere teams nu har rettet henvendelse med henblik på en kontrakt for de næste to år. Særlig interessant er det italienske team Fisichella Motor Sport, som Kasper med stor succes kørte tre Formel 3.000 løb for sidste år, med flotte podieplaceringer.
(Foto: KA-Racing)
- Jeg testede for det belgiske Team Astromaga, men nu skal vi selvfølgelig finde ud af, hvor vi kan få det bedste tilbud og hos et team der er klar til at løfte opgaven.
Fisichella Motor Sport havde jeg et rigtig godt samarbejde med sidste år, og er med sin store erfaring afgjort et af de mest interessante teams, siger Kasper Andersen.
Kasper Andersen er helt er ude af kontrakten med Team Trident Racing og Formula Masters, og den langt mere attraktive Superleague Formula åbner nu op for et udvidet sponsorarbejde.
- Det er helt sikkert, at Superleague Formula er mere interessant for både nuværende og kommende sponsorer, men det er også en klasse, som kræver en ekstra kapitalindsprøjtning, siger Kasper Andersen, der skal arbejde hurtigt med at tiltrække nye sponsorkroner, idet Superleage Formula har verdenspremiere den 30. og 31. august på Donington I England.
Så med de utrolige attraktive tilbud vi har fået, er jeg optimistisk omkring tingende nok skal lykkedes, sammenholdt med de eksponerings muligheder vi har fået tilbudt og med den TV-dækning der bliver, er det her virkeligt en kæmpe chance der har budt sig, og et stort skridt i den rigtige retning i min karriere, men det er nu toget køre, for der er ingen tvivl om at serien vil blive meget eftertragtet, udtaler Kasper Andersen.
Om Superleague Formula
Superleague Formula er en helt ny formelklasse, som vil tage kampen op med Formel 1. Bag Superleague Formula står nogle af verdens største fodboldklubber. Serien tæller i alt 20 forskellig klubber og 10 forskellige teams.
Superleague Formula får verdens premiere på Donnington i England den 30. og 31. august i år. Der skal afvikles 6 løbsweekender rundt om i Europa i år, næste år 9 løbs weekender stigende til 17 løbs weekender kloden rundt.
Der er foreløbig aftalt en periode på 9 år.
Raceren er udstyret med en 12-cylindret 4,2 liters motor, der yder 750 hk. Alle bilerne er ens, så her er det i høj grad op til kørerne og teamet at finde det rigtige setup. Det er da også et utroligt stærkt felt af kørere, der allerede nu tegner sig, med tidligere Formel 1 kørere og nogle af de bedste fra GP2.
Fra sæsonen 2009 bliver der 1 million €uro i præmie penge hver løbs weekend, så der bliver virkeligt noget at køre om. Læs mere om: Kasper Mengers AndersenRSC AnderlechtTeam Astromega |