”Med sådan en baggrund synes man jo ikke, at det er så sjovt, for jeg har jo ikke så gode minder,” siger Yamaha-køreren. ”Jeg tager det stille og roligt, og jeg kommer nok ikke til at køre vildt stærkt, men det må tiden vise. Det er nok også mest min familie, der er kede af, at jeg skal af sted til race der, men jeg kan jo ikke bare springe de løb over, vi kører i år på Padborg Park.”
Steven Tirsgaard vender i weekenden tilbage til Padborg Park, hvor han for ti år siden havde sin karrieres værste styrt. (Foto: Henning Smed)
”Med sådan en baggrund synes man jo ikke, at det er så sjovt, for jeg har jo ikke så gode minder,” siger Yamaha-køreren. ”Jeg tager det stille og roligt, og jeg kommer nok ikke til at køre vildt stærkt, men det må tiden vise. Det er nok også mest min familie, der er kede af, at jeg skal af sted til race der, men jeg kan jo ikke bare springe de løb over, vi kører i år på Padborg Park.”
”Jeg har nok en fornemmelse af, at jeg denne gang vil tage lidt fart af i chikanen, fordi uheldet stadig sidder i baghovedet. Der kommer nok til at gå et par omgange, inden jeg får fart på motorcyklen derigennem,” siger Steven Tirsgaard.
Uheldet kostede ham et længere sygeophold, men selv om han er tilbage i MC-Basen Super Challenge, er der stadig del arbejde at gøre, inden den fysiske form er tilbage på det gamle niveau.
”I starten var det motorcyklen, der kørte med mig, men nu er det omvendt,” siger han. ”Jeg mangler en del i at være på højde med sidste år, og jeg kan godt mærke, at når jeg har kørt nogle omgange, så tapper det på kræfterne. Før kunne jeg køre et helt løb uden at mærke noget til det, men nu skal jeg kæmpe i den sidste halvdel af løbene for at klare det. Men der er sket en klar forbedring fra det første løb og det sidste løb, jeg har kørt.”
”Mine arme vil syre til, og når skal jeg bremse, kan jeg ikke sidde ordentlig, men må læne mig meget op ad tanken for at holde min egen vægt. Det er i nedbremsningerne, at jeg er bagefter, og hvor jeg bremser alt for tidligt. Det er der, det halter.”
Resultatmæssigt er der også et stykke vej endnu for Steven Tirsgaard. Tabellen vidner om femte-, sjette- og syvendepladser, og så tror den tidligere mester heller ikke, at han i valget af sin Yamaha YZF R6, der er en af feltets mindste, står specielt stærkt på Padborg Park.
”Jeg fornemmer at 1000-kubikkerne har en klar fordel med den lange langside, der er på Padborg Park, men jeg tror, at jeg kommer til at placere mig nogenlunde samme sted som ved de sidste løb, så det bliver vel omkring de 7-8 stykker,” vurderer han.
Stillingen i MC-Basen Super Challenge
|
Plac. | Navn | Mærke | Point |
|
1. | Jan Jespersen | Honda CBR600 RR | 145 |
2. | Thomas Harding | Suzuki GSX R 1000 | 125 |
3. | Kim Phillip | Yamaha YZF R1 | 69 |
|
4. | Kenn Jensen | Suzuki GSX R 1000 | 67 |
5. | Allan Howard | Yamaha YZF R1 | 62 |
6. | Ronnie Ourø | Honda CBR1000 RR | 61 |
|
7. | Steven Tirsgaard | Yamaha YZF R6 | 60 |
8. | Ulrik Døssing Nielsen | Kawasaki ZX10 | 48 |
9. | Steen Hansen | Yamaha YZF R6 | 43 |
|
10. | Lars Pedersen | Suzuki GSX R 1000 | 31 |
| Klaus K. Kjærgaard | Kawasaki ZX6 RR | 31 |
12. | Lars Bo Pedersen | Suzuki GSX R 1000 | 24 |
|
13. | Carsten Lund | Yamaha YZF R6 | 21 |
14. | John Høj | Kawasaki ZX6 RR | 14 |
15. | Hugo Eskildsen | Kawasaki ZX10 RR | 10 |
|
16. | Benny Haslev | Suzuki GSX R 600 | 9 |
17. | Ole Madsen | Suzuki GSX R 1000 | 8 |
18. | Tonni Navrsgaard | Honda CBR1000 RR | 4 |
|
19. | Dan Korsgaard | Suzuki GSX R 750 | 2 |
| Lars Tandrup Blirup | Suzuki GSX R 600 | 2 |
| Mikal Miller | Kawasaki ZX10 RR | 2 |
|
22. | Flemming Zweidorff | Kawasaki ZX6 RR | 1 |
| Steffen Carlsen | Yamaha YZF R6 | 1 |
|
Læs mere om: Steven TirsgaardPadborg Park29/06/08 - Padborg Park - Super Challenge - DM |