Allerede i første tidtagning lørdag gik det galt:
- Halvt inde i tidtagningen knækkede et ophæng til bagtøjet. På det tidspunkt lå jeg 2'er, men tiden bliver jo altid sat omkring slutningen af tidtagningen, så jeg blev 6'er, fortæller Jørgen.
Skaderne blev repareret, og den hvide BMW var klar til anden tidtagning. Det gik straks bedre, tiden rakte til 3. startposition. Men undervejs kunne Jørgen høre mistænkelige lyde fra bagtøjet, så det var med bange anelser at han og mekanikerne kiggede på problemet. Ganske som forventet lå fejlen i bagtøjet, og der var nu to muligheder, hvoraf den ene - at give op - ikke lige passer til Jørgen. Så efter en kort lodtrækning endte det med et 6-timers løb hjem til værkstedet i Fjenneslev og tilbage igen - kun med et pitstop på ca. 10 minutter på værkstedet.
Klokken 20 var bilen køreklar igen, takket være Per og Henrik, de to trofaste mekanikere. Godt nok med et noget mere højgearet bagtøj, men det kunne da i det mindste køre.
Gearingen var da heller ikke et stort problem i starten på første heat, da der var rullestart. Christer Gislerud fik feltet godt ned i fart for så at stikke af. På grund af den høje gearing tabte Jørgen et par pladser i starten, men så gik jagten ellers ind.
Der blev kæmpet for placeringerne. (Foto: Gripping Media)
- Spørg mig ikke hvordan, men jeg endte på 2. pladsen efter den norske Porsche, griner Jørgen, der synes at det var en god måde at sige tak for indsatsen til mekanikerne.
Andet heat var med stående start, men til stor forundring fik Jørgen en glimrende start. Efter første sving var han på 2. pladsen efter Michael Klostermann, der pludselig kørte af banen ved depotsvinget - og hermed var Jørgen i front! Men en Porsche er ikke sjov at lave bremsedueller med, for den bremser bedre end de fleste biler, så efter et par omgange kom Gislerud forbi.
På trods af forkert bagtøj, var der god fart i bilen. (Foto: Gripping Media)
- Jens Hansen kom tættere og tættere på, og vi havde en masse drabelige bremsedueller. Lige meget hvor sent jeg bremsede, vidste han, at han kunne bremse senere, så jeg måtte lade ham komme forbi, hvor vi kørte hjul mod hjul, husker Gamle Hansen.
Resultatet blev en 3. plads, så der var lidt mere sølv til hylderne hjemme på værkstedet i Fjenneslev. Det er Jørgen også godt tilfreds med:
- Det var ikke det, jeg havde regnet med, hvis du spurgte mig lørdag kl. 16. Men Ring Djursland er en rigtig spændende racerbane - bare lidt for kort - så det var sjovt at køre race her igen.
Nu er der tre uger til at få udbedret skaderne på bilen før det atter går løs på Jyllands-Ringen.
Hansen Racing Gripping Media ApS Læs mere om: Jørgen 'Gamle' HansenHansen RacingRing Djursland18/05/08 - Ring Djursland - Special Saloon |