Kun marginaler betød, at teamet ikke fik en mand på podiet i finalen, for James Thompson var konstant med fremme i førergruppen, mens Jens Møller også viste god fart.
”Jeg er meget godt tilfreds med resultatet, men lidt skuffet over, at jeg ikke kom på podiet i det sidste løb,” siger James Thompson. Han lagde stærkt ud i det første heat med som den eneste forhjulstrækker at følge Tom Pedersen og Jan Magnussen. I andet heat blev det til en sjetteplads, og i finalen lå han længe til at blive nummer tre, men måtte til sidst lade Tom Pedersen slippe forbi.
”Det ville have været rart med to top 3-placeringer, men jeg er glad for resultat, for historisk set har teamet aldrig stået stærkt på denne bane,” siger James Thompson. ”Men denne gang har vi været i stand til at kæmpe for pole position, og i løbene fik vi også samlet en del erfaring op omkring opsætning af bilen, da vi ikke har nogen løbssimulering at kunne trække på, så jeg er glad for at få nogle points og slutte alle tre løb. Der er helt bestemt nogle hårde konkurrenter ude på banen, der er i hvert fald otte eller ti kørere, som er meget stærke, men jeg kan godt lidt de tætte kampe, og jeg ser frem til det næste løb.”
James Thompson blev nummer fire. (Foto: Hartmann Racing)
James Thompson resultater betyder, at han nu er nummer fire i mesterskabet med 38 points mod de 57 points, Jan Magnussen har på førstepladsen. Til gengæld betød en lang række omstændigheder, at Jens Møller ikke kom på scoringstavlen.
“Det hele blev egentlig ødelagt med en smadret motor i løb 1,” forklarer Jens Møller, der havde været nummer 11 i tidtagningen. ”I løbet gik egentlig fornuftigt. Jeg tror, at jeg lå på position otte, da det skete, og jeg synes, at jeg havde fornuftig fart i bilen, for når vi sammenligner tider, kørte jeg 1-2 tiendedele langsommere end James i løb 1.”
Jens Møller måtte starte et heat bagest. (Foto: Hartmann Racing)
Den defekte motor blev i hast skiftet af Hartmann Racings mekanikere til heat 2, hvor Jens Møller måtte starte bagfra og derfor havde et stort arbejde med at kæmpe sig op i rækkerne. Blandt andet blev han påkørt under en gul flagzone, hvor der ellers er overhalingsforbud. I finalen måtte Jens Møller i pit, da en dør sprang op, og kort efter endte han i sandkassen.
”Jeg laver en typisk fejl 40. Mit hoved var lidt for tændt, og jeg skulle nok være blevet i pitten. Jeg var en omgang bagefter på grund af en åben dør, og så kørte jeg ud og lavede det, man ikke skal gøre,” indrømmer Jens Møller.
”Weekenden her hiver jeg bare ud af kalenderen. De tre løb, vi må smide, dem har vi smidt, og så er der ikke råd til mere. Men vi skal også kikke på det positive. James blev treer i første løb og sekser i andet, og han kunne også godt være blevet treer i finalen, hvis ikke der var blevet et problem med motoren.”
Næste gang Hartmann Racing skal i aktion er i den kommende weekend, hvor man på Ring Djursland deltager i en DTC-test forud for løbet samme sted ugen efter.
Hartmann Racing Læs mere om: James ThompsonJens Reno MøllerHartmann RacingJyllandsringen04/05/08 - Jyllandsringen - Danish Touringcar Challenge - DTC mesterskabet |