Som nogen måske har fulgt med i, så er der sket en del med bilen her i vinter, den er blevet malet, der er kommet ny motor fra England i og hele undervognen er opgraderet med nye racer bøsninger af polyeuruthan. Resultatet er en flot stram racerbil med ca. 290 hk.
ITR’en ser ikke bare godt ud, den går ”jævnt godt”, som Borum udtrykker det. (Foto: Olfert)
Første tidtagning gik rigtig godt, 10. generelt, og nr 2 i sin klasse. I anden tidtagning, på 2. omgang , kom der lyde fra trækakslen – troede man umiddelbart. Og jo den ene trækaksel var hoppet af, MEN efter den var på plads kom der stadig ”klonk” lyde. Lyden blev lokaliseret til gearkassen, og da der også var metalspåner i gearolien, så var der kun et at gøre, af med gearkassen og se hvor slemt det stod til. Dommen var enkel, der skulle ny gearkasse på, kronhjulet manglende simpelthen 4-5 tænder.
På trods af en god start placering til heat 1, måtte teamet desværre se i øjnene, at bilen ikke kunne standers inden starten skulle gå. Altså ingen start i heat 1, og startposition som nr 25 til heat 2.
Heat 2 søndag: Hvordan lykkedes det overhovedet at komme til start i dette heat. Her viste mekaniker teamet Bent Jensen og Peter Petersen, hvor vigtigt det er at have gode mekanikere med. Der stod en reservedels bil på værkstedet i Randers, og fra den blev der afmonteret gearkassen. Denne blev også adskilt og opmonteret med spær fra den defekte gearkasse. Inden det blev sengetid lørdag var gearkassen hentet, differentialespærret flyttet over på den nye gearkasse klar til at blive monteret søndag. Bent og Peter var de sidste til at gå i seng lørdag, og inden resten af teamet fik øjne søndag morgen, var de igang med at montere gearkassen. Nu var resten bare op til Jakob Borum.
Bel-Ray SSC Challenge havde æren af at køre det sidste løb om søndagen, og det blev et meget specielt løb, hvor cirka halvdelen blev kørt under safetycar. Under de betingelse burde det være en nærmest umulig opgave at få noget som helst ud af en startplacering som nr 25, medmindre man hedder Jakob Borum, og godt kan lide overhalinger. Efter kun 1 omgang lå Borum på en samlet 11. plads, og på trods af safetycar, endte Jakob Borum på en samlet 7. plads generelt og en 2. plads i gruppe 1.
Christian Vejby kunne ikke nås denne gang, men det bliver spændende at følge kampen mellem Christian og Jakob i de næste løb. Og for en gangs skyld fik vi den hårdt kæmpende Mikkel Holck på podiet ved siden af Jakob på en tredje plads. Tillykke med det.
Til åbningsløbet havde teamet en ganske særlig gæst med. Konfirmanden Alexander, der har en svaghed for Honda, så selvfølgelig skulle han med som en del af teamet denne weekend. Alexander fandt hurtigt ind i rytmen i paddocken, og fik en rigtig god weekend, ikke mindst i forbindelse med 2. heat sidst på eftermiddagen søndag.
Alexander med pokalen og Jakob. Pokalen fik Alexander med hjem som en ekstra konfirmationsgave. (Foto: Olfert)
Teamets trofaste sponsor Sunoco Olie var på besøg. Samarbejdet med vores olie sponsor har stået på i nogle år nu, og både Jakob Borum og Sunoco udtrykker stor tilfredshed med samarbejdet. ”Sunoco Olie vil fortsat være en af teamets sponsorer, men vi har plads til flere gode sponsorer” udtaler Jakob Borum.
I de hektiske timer hvor mekanikerne lokaliserede fejlen omkring gearkassen, tilbød Bavnevejens Auto en hjælpende hånd - tak for det.
Til denne sæson skulle der også gerne komme flere og bedre billeder fra teamet, og de vil blive tilgængelige for alle interesserede via www.proracing.dk, eller man kan følge med på fotografens webalbum: http://picasaweb.google.dk/keldolfert
”Vi ser frem til en god sæson, og håber at de mange der interesserer sig for motorsport og Honda kommer forbi teltet i paddocken og hilser på.” siger Teamets koordinator Lotte Kobæk.
Honda ProRacing Keld O. Dohm Læs mere om: Jakob BorumHonda ProRacingJyllandsringen04/05/08 - Jyllandsringen - Special Saloon |