Bilen var blevet testet ved Korskroen og senest på Dyrskuepladsen i Roskilde mandag før DM1. Begge testdage blev benyttet effektivt. Både små og store fejl blev fundet! Nu var det så lige, om alt var fundet. Der havde været lidt rigeligt med ”fundne” fejl.
Hvor er min bog?
Noget smuttede, kan vi lige så godt lægge på bordet med det samme og noget blev væk undervejs.
Heldigvis var det kun en lille defekt i samtaleanlægget der smuttede umiddelbart før start på prøve 1. Alle deltagerne havde ventet en halv time før prøven, da officials ikke havde sikkerhedsafspærringerne korrekt på plads til tiden.
Den halve time gik med at sludre med de andre kørere og hygge sig lidt. Sådan i al fredsommelighed, inden det går løs.
Sikkerhedsafspærringen blev løst i terrænet og da de tog styrthjelmene på, var der blot støj i samtaleanlægget og kun et minut til starten gik. Et lynskift af batteriet i samtaleanlægget løste problemet, men det gav stress.
Hastighedsprøven blev kørt uden vanskeligheder, men ved stop kom stressen atter op til overfladen, da tiden de fik skrevet i kontrolkortet var helt hen vejret. Leif Heick måtte ud af bilen med alle papirer, for at få tidskontrollen til at rette den skrevne tid. Sådan noget tager nogle minutter og køretiden til næste tidskontrol skal jo også overholdes, så det var hurtigt ind i bilen igen og videre.
Ved start på næste prøve kom det fra Leif Heick: ”Hvor er min bog?”. '
”Hvilken bog?”, spørger Henrik.
”Ja, min bog med noterne!!!”, svarer Leif med antydning af panik i stemmen.
Den var ikke i bilen og senere viste det sig, at den lå på bordet ved stop på prøve 1. Stress havde vundet! De måtte starte på prøven uden noter.
Det værst tænkelige for en andenkører, er at sidde uvirksom hen i sit sæde, mens det går over stok og sten. Når man arbejder og udfører det job som man skal, så er der ikke tid til andet. Men når man blot sidder og glor ud af forruden, så er det forfærdeligt, skræmmende og frustrerende.
Alligevel lykkedes det at køre prøven i samme tid som mærkekammeraten Niki Bjerg Larsen og notebogen blev heldigvis bragt frem inden starten på prøve 3. Én tur af den karat, er rigeligt!
Et tilfredsstillende resultat
Resten af løbet kørte på skinner, uden stress eller pudsige episoder og slutresultatet med en klassesejr, gav naturligvis glæde i teamet, som havde knoklet for at få bilen gjort klar i løbet af nogle måneder. Den kørte perfekt hele løbet igennem. Som et urværk.
”1600 Challenge” klassen er ved at få kød på, efter en lidt mager deltagelse sidste år. En lille sværm af Citroën C2 er på banen for at tage kampen op mod Suzuki Swift og Renault Clio. Det lover godt for interessen af dette DASU mesterskab.
Henrik Jensen og Leif Heick lagde godt ud med en sejr i årets første tællende afdeling og håber selvfølgelig de kommende løb kan vise, det ikke var en enlig svale. Samarbejdet med Suzuki Motorsport er platformen, til fortsat fremgang i rallysporten, for Henrik Jensen og Leif Heick.
Henrik Jensen Rallyteam Troels Lund Læs mere om: Vordingborg26/04/08 - Vordingborg - DM Rally - DM |