Op til sæsonen har der været en masse forberedelser og udfordringer. Blandt andet er køreren selv kommet af med 15 kg "succesballast" igennem et hårdt program hos Silkeborg Rygcenter. Udfordring har teamets trofaste mekanikere også fået. Fredag aften kom nemlig en ny motor fra Spanien, der skulle være sat i bilen lørdag morgen.
En ny motor kom i bilen fredag nat. (Foto: Gripping Media)
- Vi nåede da at få tre timer på øjet, men der bliver vist tømt nogle kander kaffe i løbet af i dag, fortalte chefmekaniker Jens Roldskov lørdag formiddag inden teamets første testpas.
Og da Leon'en fik lov at boltre sig på Jyllands-Ringens asfalt, leverede den varen. Stopuret sagde 1.12.022, nok til en 9. plads i 2. testpas - kun 1,1 sekund fra Jan Magnussen, der kørte passets hurtigste tid. Det friskede en del op blandt de trætte mekanikere, så gejsten var for alvor fremme i næste testpas.
Der var god fart I bilen lørdag formiddag. (Foto: Gripping Media)
Men hvor den første tid spredte jubel, blev tiderne langsomt værre og værre for hvert testpas. Først i 8. testpas søndag eftermiddag var fejlen fundet: Differentialet var så slidt, at kræfterne ikke blev fordelt rigtigt mellem forhjulene. En renovation senere var Kim Lund igen på banen - og forskellen kunne straks mærkes:
- Det var helt sikkert dét, der gav problemet. Vi kørte på brugte dæk, så jeg kunne ikke få sat en helt perfekt tid, men det vigtigste var også at finde - og løse - fejlen, sagde Kim Lund efter testen.
Fuld fart på vej ind på det nye baneafsnit. (Foto: Gripping Media)
Den næste uges tid vil gå med de sidste finpudsninger af bilen, før DTC-cirkusset for alvor blæser i gang på Jyllands-Ringen i den kommende weekend.
Team Lund Racing Gripping Media ApS Læs mere om: Kim Lund JohansenTeam LundJyllandsringen |