For at gøre Clioen mere optimal til en ny DM-serie, har den vinteren over fået en grundig overhaling, er efterset for fejl og skader, disse er rettet og vigtigst af alt, så har bilen fået en ny undervogn, som gerne skulle give mere fart. ”Jeg var ret spændt på at få afprøvet de nye støddæmpere. Det er jo en ting som kun er muligt ude på rally prøverne, så det var rart at få prøvet af om investeringen var god eller mindre god, og lad mig da bare sige at jeg blev ikke skuffet”, fortæller Ib.
(Foto: IK Rally Racing)
Hjemmefra var undervognens indstilling mere eller mindre gætværk, men da Ib kom af sted på prøven, gik det over stok og sten. Inden prøven var kørt færdig, havde han indhentet den forankørende bil, hvilket sinkede ham en smule, i og med det ikke var muligt med en overhaling. Alligevel er der kun et plus på 0,7 sekund i forskel på Ib og Martin Johansen i Suzuki.
Til 2. heat forsøgte teamet at finde en mere optimal opsætning af undervognen, det var nu også begyndt at regne. Forskellen blev minimeret til blot 0,2 sekund til Martin Johansen. Endnu en justering til 3. heat gav et meget optimalt resultat, og Ib kørte hele 2,5 sekund fra Martin, denne gang. ”Vi må konstatere at vi fandt noget nær et optimalt regn set-up til bilen. Vores tide var kun 2-3 sekunder langsommere end de hurtigste firehjulstrækkere og WRC biler, så jeg er meget tilfreds”, siger Ib.
Efter de 3 indledende heat, skulle der køres udskilnings løb, efter vind eller forsvind typen. De 2 første omgange var det Michael Sørensen i VW Golf Kit Car. Det blev et farvel til Golfen. Af de 2 omgang med Christian Jensen i Subaru, vandt de hver et, mens Karl Åge Jensen slog Ib ud.
Dagens resultat blev til at være hurtigste tohjulstrækker og en samlet 4. plads. Sejren gik til Karl Åge Jensen, mens Pål Try fra Norge i Focus WRC og Christian Jensen blev hhv. nr. 2 & 3.
”Bilen kører perfekt og nu skal vi lige teste lidt før vi skal køre DM. Vi glæder os til den nye sæson”, slutter Ib.
IK Rally Racing Læs mere om: Ib KraghIK Motorsport |