Den start betød dog ikke at Audi har mistet gnisten. De 3 diesel biler ligger umiddelbart efter hinanden. De første par omgange forsøger Intersport Racing at følge med, men efter ti minutters kørsel er de sat med mere end 17 sekunder.
Løbet byder på kun 32 deltagende biler, og desværre kom vi ikke til at se B-K Motorsports og deres Lola B07/46 Mazda. Teamet opdagede en fuel lækage efter warm-up, og derkom de ikke til start. GT2 Ferrari F430 GT Corsa Motorsports kom heller ikke til start sammen med LMP1 Radical R10 ECO fra ECO motorsports.
Efter et kvarters kørsel kom den første situation hvor der kunne være gået meget galt. Men Intersport Racing og deres Lola B06/10 AER undgik katastrofen da Jon Field spandt med bilen. Heldigvis skete intet ud over de tabte en del pladser.
Efter 25 var den gal for første gang. gult flag på hele banen, og det skyldes at Flying Lizard Motorsports kørt af Johannes van Overbeek ramler sammen med Dindo Capello i den førende Audi. Heldigvis fortæller de første informationer at der ikke er kommet alvorlige skade på Audi’en, men den kommer alligevel i pit til et tjek.
Til gengæld humper den meget skadede Flying Lizard Motorsports porsche i pit, og tækkes tilbage i garagen. Teamet forventer at bilen fortsætter i løbet.
Efter 12 minutter sættes løbet i gang igen. Og endnu var det kampen imellem Peugeot og Audi der udspillede sig hen imod sving 1, men Peugeot som dem der trak det længste strå.
Men derimod var Dindo Capello’s lidelser ikke forbi, fordi de blev dømt til en stop-go straf for at ramme Flying Lizard Motorsports Porsche med Johannes van Overbeek. Og derved taber han selvfølgeligt sin sikre anden plads. Han kommer tilbage på banen på 12. Pladsen, så det er lidt op ad bakke for den Audi Tom Kristensen er en del af.
Det er dog ikke uoverskueligt for Dindo og Audi, han er kun omkring et ½ minut efter den førende bil. På den anden side skal der ikke laves mange af den slags hændelser for at man er helt ude af Sebring løbet 2008.
Efter den første time føre Jan Magnussen GT1 klassen foran Oliver Gavin. De har ligget med 2 – 3 sekunder imellem sig hele den første time. Bell Motorsports er ikke overraskende helt væk. Så GT1 bliver ’desværre’ ren Corvette fight.
I LMP2 kæmper Barazi Epsilon med teknikken og er absolut sidst i LMP2 klassne. Bilen har drillet hele ugen og det stopper øjensynligt ikke fordi det er blevet race day.
Allan Simonsen kæmper i GT2 klassen, emn det ser ud til at han har lidt problemer med at følge med de hurtigste GT2 biler. Vejgaard
Læs mere om: Sebring15/03/08 - Sebring - ALMS |