Vi talte om at der har været kæmpe kontraster i vejret på de 6 dage kulde og blæst (næsten storm) i Danmark Regn og rusk i Tyskland frost og snesjap i den første del af Frankrig - voldsom snefald i St. Claude på tilkørslen.
Dejlig vejr i Valence den første dag.
Regn og tordenvejr ved start på 2. dag - meegeeet sne i bjergene over 800 meters højde.
Hovedvej lukket og aflyst en specialprøve.
Start 3. dag i 10-15 graders frost for kl. 13.00 at komme på sydsyden af de sidste bjerge før Monaco med høj sol og måske næsten 20 grader nede i Monaco.
Og her nu hvor vi er færdige at side på altanen i skjorteærmer under en skyfri himmel og behagelig temperatur.
Vi afsluttede løbet med en god indsats og nogle fornuftige placeringer.
Hvis og hvis....
- vi ikke havde smadret fælgen havde vi nok kunne kravle ind i top 10-15 stykker bedste danske præstation var igen Otto og Britta med en slut placering som nr. 35.
Vi bliver nr. 101 - Mikkelsen og Gandrup blver 3. bedste danske hold som nr. 185.
Bittert for Kristoffersen og Hedegaard, som valgte forkert rute under snekaos - det kostede dem en max straf på 20.000 point, hvis ikke de havde gjort det, så havde de blevet nr. 11 generelt.
Sune Gramstrup og erik Rasmussen udgik efter specialprøve 5, da deres ældre SAAB ikke kunne holde sammen på stumperne. Et ophæng rev sig simpelthen af med andre tekniske vanskeligheder til følge - de kunne ikke reparere og så var det slut
Vedlagte billeder er fra etappen fra Briancon til Monaco - og så er der et billede med udsigten fra hotellet.
Arne Pagh Læs mere om: Thomas BiagiMonte Carlo |