Henning Hjort og Roar Eriksen fra Team Vantage klar til afgang fra Københavns Rådhus. (Foto: Motorsporten.dk)”Men der ser ud til, at vi planmæssigt kom straffrit gennem”, fortæller Roar Eriksen fra Valence. ”Der var ganske vist problemer med en tidskontrol i Bad Hamburg, der ikke helt kendte reglerne – og ved målet i Valence, var der så meget trafik, at der var problemer med at komme frem til tidskontrollen. Det ser dog ud til, at arrangørerne tager begge dele på sin kappe.
Team Vantage på startrampen, hvor de blev sendt afsted af kulturborgmester Pia Allerslev. (Foto: Motorsporten.dk)
”Bilen klarede turen stort set uden problemer,” tilføjer Henning Hjorth. ”Ud på morgenen fik vi lidt underafkøling i karburatoren, så gasspjældet hang i lidt is – så jeg skulle lige være lidt vaks med tændingsnøglen, når farten skulle tages af. Men det forsvandt igen.”
Vejret er dagens store samtaleemne om dagens 4 prøver i bjergene vest for Valence. Bliver der sne? – bliver der is? – hvilke dæk skal vi have på?
”På vej ned, havde vi nyfalden sne over et mindre bjerg”, beretter Henning Hjorth. ”Det var mest noget sjap – men på nedkørslen var der meget glat på en strækning. Søndag skal vi dog køre længere sydvest på, og her er der ingen spor af sne. I hvert fald ikke i de lavere højder. Sådan var det også oppe på prøverne for et par dage siden, har vi hørt – spørgsmålet er dog om, der har ændret sig. Som det ser ud nu, satser vi nok på vinterdæk uden pigge på den første prøve – og så holder Per i servicevognen klar med pigdækkene inden prøve 2, hvis det skulle blive nødvendigt.”
Team Vantage på vej mod Monte Carlo. (Foto: Motorsporten.dk)
I øvrigt ser det ud til, at også de andre danske hold kom straffrit gennem tilkørslen - bortset fra Sune Gramstrup / Erik Rasmussen, der kom for sent til kontrollen i Mauves – årsagen kendes ikke lige nu. Lars Bækkelund / Arge Pagh måtte reparere et defekt tændigskabel. Ellers er der ikke meget dramatik at berette om – kun trætte mandskaber.
Følg resultaterne ”live” på ACM.mc – prøvetiderne offentliggøres prøve for prøve ca ½ timer efter sidste bil har afsluttet prøven.
Team Vantage Roar Eriksen Læs mere om: Monte Carlo |